ch27 :Prince

83 3 0
                                    

setelah sejam, Anna berehat di pondok yang biasa disinggahnya. Notification whatapp masuk.

 Notification whatapp masuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anna bangun dari pondok tadi setelah melihat jam sudah lebih 8 pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anna bangun dari pondok tadi setelah melihat jam sudah lebih 8 pagi. sambil berjalan, dia reply message Evan.

belum sempat ditekan send, kakinya tersadung pada lantai tapak gajah yang kurang rata di taman perumahan itu. disebabkan hilang keseimbangan, iphone anna tercampak ke depan.

 disebabkan hilang keseimbangan, iphone anna tercampak ke depan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anna pantas cuba mendapatkan iphonenya itu. gayanya tak ubah macam superman tengah terbang.
iphonenya berjaya digapai namun badan masih terhuyung nak jatuh, satu je dia fikir. matanya dipejam rapat.

'wahai muka moga kau selamat'

setelah beberapa saat Anna, mukanya masih selamat, Anna hairan lalu membuka matanya. dia masih dalam postur yang sama

'eh, how come aku tak jatuh'

"ehem, tengah shooting drama ke ni? takde cameramen pun,"

Anna berpaling ke arah suara tu. Pemuda itu sedang memegang kemas pinggang Anna dengan kedua tangannya. Pemuda itu membantu Anna kembali berdiri tegak.

"err.. thanks,"

Anna tak marah kepada lelaki yang memegangnya kali ni, baginya physical contact emergency dibenarkan. lagipun, dia sudah biasa dengan lelaki,mana taknya, dia selalu saja masuk ring dengan lelaki sebab perempuan takut dengannya..

"That's it? awak memang timid kan,"

"I'm sorry but do I know you?"

"we've met before, and saya still ada hutang dengan awak,"

"jawab soalan saya,"

"eh garangnya but I like. btw, it's me evan, yang awak tengah mesej tu,"

Anna masih tak percaya, lelaki di hadapannya nampak macam prince of Canada, Evan De Vandelon. macam mana dia boleh tahu, gambar prince tu ada dalam news di seluruh dunia.

"saya tahu saya kacak tapi don't stare too long, nanti jatuh hati,"

"eh perasan, btw thanks,"

"it's okay, I don't care. kalau awak suruh saya peluk pun tak kisah~"

'Kalau berani buat la nanti aku kasi flying kick la!'

Evan senyum sambil angkat bahu. Anna menjarakkan dirinya sedikit. Bukan kerana takut dipeluk, tetapi jaraknya dan evan terlalu rapat. Evan masih bersuara.

"alang-alang dah jumpa ni, jom pergi breakfast,"

"sorry but kali ni saya terpaksa decline, kan saya cakap saya kena detention kat rumah,"

"owh, so when is it?"

"nantilah saya text awak. evan, I got to go, see ya!"

Anna meninggalkan Evan di situ dan pulang ke rumahnya. sambil menuju ke rumah, dia berfikir.

'bila masa pulak dia owe aku?hmm... ah, tu tak penting,sekarang ni aku bersedia nak pergi berperang dengan taman tu!'

__________________________

'She became more beautiful!'

Evan dari jauh memerhati Anna yang sedang jogging, macam mana dia tahu? Izryn yang bagi all information tentang Anna ke Malaysia.

Sekarang Evan adalah official crown prince of Canada. Walaupun begitu, identiti sebagai prince disorokkan jika dia pergi oversea. Setelah Anna berehat di pondok, Evan menghantar mesej kepadanya.

Sambil berbalas mesej, dia mencuri pandang Anna. at last, dia ambil keputusan untuk metegur Anna. Baru saja mendekati Anna, Anna bangun dan berlalu pergi, sambil memandang iphonenya.

Evan cuba untuk ke sisinya tiba-tiba, Anna terjatuh. kalau bukan kerana tindakkan Evan yang pantas, Anna pasti menyembah bumi.

'her waist was so small. it's like it could break anytime'

Anna nampak comel kaku di situ, macam superman fikir Evan. Kemudian dia meletakkan Anna kembali berdiri tegak.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now