"aku terima nikahnya Tengku syahananisa binti Tengku Ariff dengan mas kahwin sebanyak rm9 juta.... "
Selesai majlis akad nikah, mereka semua ke kawasan makan. Majlis diorang buat kat resort berdekatan pantai. 3 days duration. Tetamu yang hadir adalah kawan, family dan business partner. Ada juga reporter yang datang, tapi orang biasa memang tiada.
*baju akad nikah
Majlis makan-makan tamat pukul 6 petang. Yelah nak berehat jugak. Anna duduk di buaian di situ dengan berpakaian dress skyblue. Syu berjalan ke arah Anna dan duduk di buaian sebelahnya.
*baju bersanding
"Tahniah doe, kahwin jugak sahabat aku, "
"hmm... Alhamdulillah, semua dah ditetapkan, cuma lambat atau cepat je,"
"mana Encik Ceo? sorang je kau ni, "
"Dia pergi jumpa kawan dia, kau stay ke?"
"mesti lah, jarang aku bercuti, huhu, btw dah ready ke first night😏?"
"ish kau ni! tu je yang kau fikir😑, dah la aku nak balik bilik,"
Anna bangun dan ke bilik dia dan emir. Dalam perjalanan dia dapat called dari TS Hospital. Dia bergegas ke bilik dan menukar pakaian. Selesai pinkan bawalnya, Emir masuk.
"eh, awak nak ke mana?"
"Hospital called, ada patient kena operate, critical condition,"
"kenapa tak panggil doktor lain, awak kan cuti hari ni,"
"tanggungjawab saya, awak. saya kan doktor. nak tangan kanan,"
"buat apa?"
"alah bagi jer,"
Emir hulur perlahan tangan kanannya. Anna salam tangan itu. walaupun ada tanggungjawab pada kerja. Dia juga tak lupa dirinya sudah bersuami. Emir nampak terkedu. Yelah, selain Tengku Lydia, tiada perempuan yang pernah sentuh tangannya.
'eh dia ni, kenapa pulak kaku, takpelah aku kena cepat ni!'
__________________________________
"hmm..nampak nya melepas la aku malam ni," kata Emir.
Selesai mandi, Emir menukar pakaian dan baring atas katil. Dia mula memikirkan tanggungjawab yang bakal dipikulnya sambil melihat tangan yang disalam oleh Anna tadi.
'aku dah lama jadi ayah, tapi aku tak pernah jumpa anak aku. Patutkah aku beritahu dia perkara sebenar, atau pura-pura tak tahu,'
"tapi bila?"
'bila aku fikir balik, mesti dia benci aku sebab tak cari dia,'
"tapi aku pun tak tahu, plus kena frame jugak, hmm, "
'yang penting aku kena rapat dengan si kembar tu dulu. kena curi hati si kecil dulu baru boleh pikat mama dia, tak gitu?'
"gila kau Emir,"
Emir berguling-guling atas katil itu. Samsungnya berbunyi. Emir angkat panggilan. Riak wajah emir bertukar suram.
__________________________________
"2 minggu? lamanya Khalish. kamu baru nikah semalam, hari ni dah kena fly pergi US,"
"yelah, I'm a businessman and my time is limited, tak gitu mama,"
"hmm businessman, habistu kamu dah bagitau Anna?"
"belum, thanks ingatkan mama. ni Khalish keluar dulu,"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romansa"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...