"Lama tak nampak kau Emir, mesti dapat banyak awek US kan?"
"Eh kau ni, aku pergi US nak study la. Btw, kenapa kau cari aku ni, sampai ke office pulak tuh,"
"Alah kau ni, kita kan lama tak hang out. Dengan business bagai, kau, aku dua-dua busy,"
Emir tak nafikan perkara itu, lagipun dia dan Izryn pernah rapat sewaktu sekolah menengah dulu. Takkan nak putuskan family bonding sebab company ni kan?
"tengok la aku kalau aku free ke tak, tapi aku tak pergi eh tempat-tempat macam tu,"
"ala kau ni, aku tahula tu,aku datang sini pun sebab Jason He suruh aku pujuk kau pergi reunion highchool kita, dia cakap dah sent via whatapp tapi kau seen je, dia buat kat Helian Hotel,"
"ouh reunion tu ke? Lusa aku tak free la, ada meeting dengan client,"
"kau ni, reunion sekolah rendah yang 3 tahun lepas cikgu anjurkan tu kau tak pergi. Takkan tak pergi jugak yang ni?"
"Well Izryn, I'm a businessman now and so do you. masa kita limited. melainkan kalau tetiba je client aku cancel ke apa in sya Allah aku datang, kalau tak, sorry bro,"
"ye la aku faham, tapi call aku tu, kalau kau boleh pergi, kita gerak sekali,"
"nak carpool ke?"
"eh tak tak, aku nak datang sekali dengan kau tapi kereta tu masing-masing la, lagipun I've got myself a date,"
"suit yourself,"
Setelah 2 jam berbual, Izryn keluar dari office Emir. Emir kembali ke mejanya untuk menyemak dokumen yang baru. Mr. Alex, secretarynya turut disitu berbincang.
________________________________"Anna, kamu ada 5 years lagikan sebelum officially graduate?" Tengku Ariff menegur anaknya.
Anna sedang ralit membaca pdf baru tentang chinese medicine yang dihantar oleh Er xi beberapa hari lepas di ruang tamu membalas dengan selamba.
"Ha'ah, kenapa ayahanda?"
" ni Ian ada cadangkan untuk projek baru, hospital awam. more like charity things, and takde yang nak pegang jawatan director hospital tu,"
Tengku Ariff mengeluh perlahan sambil melabuhkan punggung di sofa itu. remote tv dicapai."kenapa pulak? takkan sebab gaji kot,"
"mereka kata hospital tu tak mendatangkan keuntungan yang banyak dan susah nak recruit kakitangan yang profesional,"
"alah ayahanda ni, kalau pasal recruitment tu, ambik je yang tak profesional pun, kalau fresh graduate pun tak pe. lagipun, bakat boleh diasah dan digilap. tak semestinya yang pro tetap akan pro,"
"kamu cakap senang, kalau jadi apa-apa kat patient tu, boleh kena saman kita, lagipun hidup manusia ni bukan eksperimen la Anna,"
"Anna tak habis cakap lagi la, ayahanda kena recruit jugak professor at least 2 atau 3 orang, untuk bagi talk dan guide diorang. pasal keuntungan tu, rezeki kan Allah bagi sama rata, takkan nak berkira lagi,"
"kalau macam tu kamu la jadi director untuk hospital ni, cakap bukan main lancar,"
"Anna okey je cuma, ayahanda la tolong carikan tu semua😙😙, but I still have 5 years to go,"
"takde masalah, lagipun hospital tu tak tubuhkan lagi baru tengah cari site, paling awal boleh siapkan pun dalam 3 to 4 years,"
"okay then, but I have one wish,"
"what is it, ayahanda akan cuba untuk tunaikan,"
"Anna nak identiti director hospital tu kekal anonymous, even gender, sebab Anna nak jadi surgeon kat hospital tu, senang dapat cari kerja sekali,hehe😘😆,"
"Tapi kalau ada conference?"
"hantar la wakil,"
"ye lah tapi sampai bila Anna nak rahsiakan, sampai kahwin?"
"maybe, now I'm 23, maybe nanti umur 35😂,"
"kamu ni ada-ada je, ye lah, tapi kalau kamu kahwin tahun depan, tak valid okey agreement ni😏,"
"baik bos! tu pun kalau,😂"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...