Selepas selesai acara ambil gambar tanda collaboration started, Rayyan ke meja emcee dan mengumumkan sesuatu.
"pardon me for stealing some lights. I know all you might be wondering, who was the director of TS Hospital? as well as the new shareholder. and how does Tengku Ariff daughter look. hence, I present you, my biological sister, Dr. Anna,"
Lampu spotlight menyuluh ke arah Anna. Begitu juga semua mata. Anna. bangun dari kerusi dan ke atas stage untuk memberikan sedikit ucapan.
"Thank you. I'm Dr. Anna as Tengku Syahananisa Tengku Ariff. The director of TS Hospital and one of the biggest shareholders. I'm sorry for not introducing myself earlier as there were conditions that make me unable to present myself. Well then, let's cooperate well,"
Habis ucapan. Tepukan gemuruh diberikan kepada Anna sewaktu turun dari stage. Disebabkan syarikat QE Holdings dan Exten Inc. ni worldwide-known. Conference ini disiarkan di seluruh dunia. kalau kat malaysia, di TV3.
____________________________________
#1-TS Hospital
"weh... director hospital ni... Dr. Anna?!" si A
"alamakk kena pecat akuu!" Si B
"weh C , kau kan rapat dengan Dr. Anna tu, nanti kau bodek la dia eh, pleaseeee," Si A
_______________________________
#2- Cafe somewhere
"Riesya, you tengok tu, bukan tu syahananisa yang you sebarkan scandal eh?" kata Daniel
"eh you ni, takkan commoner macam dia ada dalam big conference macam tu? mana, I nak tengok," balas Riesya acuh tak acuh.
!!!
"Danny,masak la I!! macam mana kalau dia cari I,"
___________________________
#3- Evan's Castle, Canada
"hmm... finally you made an appearance. it'll be easier that way, no?"
_____________________________
#4- Gangnam, Korea
"ige boya! isn't that Hana-chan,"
"Na Eun, calm down. anyway, you never ask her about her family,"
"yeah...you're right,"
*they spoke in korean, aku malas nak tulis.
_______________________________
#5- Shanghai, China
"so she was from Tengku Ariff family, she was so humble that I thought she and us was same, "
"nope, I think she wasn't. from the moment she came, I got the vibes. besides, her cheongsam was from Vuićë Lon, so I thought maybe she was from rich one, more than us,"
"ma, pa, I said so, Hana was a good person, she didn't deceived us about her hospital tho,"
*they spoke in mandarin, aku pun malas nak tulis.
____________________________
Setelah selesai conference. Semua menuju ke banquet hall di tingkat bawah. Anna pergi last skali sebab tak nak berebut lift. memang ada private lift untuk Ceo tapi dia tak nak gunakan. Anna ke hadapan lift dan menekan butang.
Anna sense ada seseorang di belakangnya. Tapi dia buat biasa. Dia dan lelaki itu masuk. Selepas pintu lift tertutup. lelaki tadi bersuara.
_________________________________Emir dari men's kini ke lift untuk turun ke bawah. Sesampainya di kawasan lift, dia nampak Anna. Bibirnya mengukir senyuman.
'Anna, Anna, ape lagi yang nak di sorok. jawatan director dan shareholder, hmm.... banyak jugak rahsia. Tapi yang penting, aku dah tahu rahsia terbesar dia,'
Emir masuk lift itu. Dia berdiri bersebelahan dengan Anna. Disebabkan stilettos merah Anna, Tingginya meningkat ke paras cuping telinga Emir. (Perfect Height for couple wakakaka😂)
"awak memang tak banyak bercakap kan?"Anna menoleh ke arah suara itu.
"Emir ke, saya ingat lelaki mana tadi. Anyway, tahniah atas collaboration,"
"thanks, awak pun tahniah sebab akhirnya munculkan diri,"
"😊"
Mereka berdua keluar ke banquet hall. Anna dan Emir berpisah di pintu masuk hall itu sempat emir berbisik.
"4 days to go sweetheart💕," Anna tergamam. Jantungnya skip a beat.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...