Anna meletakkan paper bag tadi di kerusi sebelahnya. Syu yang tadinya tak lekang memandang tetamu yang hadir terus berpaling menghadap Anna.
"Kau pergi toilet ke buat toilet, kesian aku sorang-sorang😒?"
" Tadi ada drama queen yang cari pasal ngan aku, sbb tu lambat siket,"
"Form berapa and class mane? meh aku kasi flying kick kat dia," kata Syu dengan bangganya.
" Entahlah, aku tak pernah nampak dia kat sekolah ni, maybe partner orang kot. Btw, aku dah jumpa dah mask aku tu😆,"
"kat mane? mesti kat kedai eh," sindir Syu.
" ha, lawak!😑"
"okeyy2, pakai la kejap lagi nak umum Prince and princess,"
Emcee mengarahkan semua tetamu untuk mengambil tempat masing-masing.
"Now, the time arrived to choose tonight's...." belum sempat emcee menghabiskan ayat audience pun menyambung " king! queen! Prince! and princess!"
"wowowo, easy guys. So grab a pen and write your choice on the paper given and put the paper into the box in front of you. The result will be announced after 15 minutes,"
Mereka mengambil pen dan menulis pilihan mereka. Ada juga yang mencalonkan diri sendiri.(pity that one😂). Setelah meletakkan pilihan masing-masing ke dalam kotak, kotak itu dibawa ke meja urusetia
Syu mula memerhatikan setiap students yang hadir pada malam itu untuk mencari si drama queen yang dikatakan Anna.
"Alaa..... kau takyah kesah la. Aku pun dah let go,"
"okey, tapi kalau dia kacau kau dia kacau aku jugak,"kata Syu yang membuatkan mereka tergelak perlahan. Mata Syu tadi dialihkan ke paper bag besar sebelah Anna.
"Weh, tu paper bag ape?"
"Hadiah perkenalan? entahla.."
"cis! Mesti Syed yang bagi. Hek elehh,"
"Taklah!Kau ni mengarut betul. Ni........." bisik Anna pada Syu.
" Siyes la!! Kenapa dia bagi kat kau?" tanya Syu yang masih tidak percaya. Anna mula menceritakan apa yang telah berlaku antara dia dan Emir.
___________________
" Seems like everyone wanting to know the result,"kata emcee.
Seorang students memberikan emcee tersebut sekeping kertas dan membisikkan sesuatu kepadanya.
"wow guys? Doesn't expected one of the choosen were not from our school. Well, what to say, it's yours to pick,"
"Mesti I yang terpilih, nasib baik I datang. Takdelah malu You,"kata Riesya dengan riaknya.
"I don't think so,"balas Daniel.
" so the Queen for tonight is Madam Qistina and the King is Sir Faleeq! Give them a big applause guys!!" setelah kedua-dua menaiki stage untuk mengambil hadiah, emcee mengumumkan pula prince and princess.
" As for the prince and princess,Syahananisa and Emir Khalish!! Congrats to the winners. Those who didn't get choosen, next year try harder," kata emcee.
'what?!princess, dah la dengan orang yang aku langgar. warghh maluu!' monolog Anna dalam hati.
kedua-dua mereka ke pentas untuk mengambil hadiah dan bergambar. ketika bergambar Emir berkata sesuatu kepada Anna.
"Guess we were meant to be together,"kata Emir perlahan.
"hah?" Anna kurang jelas mendengar apa yang dikatakan
Emir hanya senyum dan berkata
"nothing,"THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.
Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...