Kerja emir kat US settle 2 hari awal. Emir suruh Syah yang jemput sebab nak suprisekan Anna. Thanks to Syu, Emir dapat tahu passcode apartment Anna. Dia masuk perlahan Si kembar dah nampak. baru saja mereka nak menjerit.
"Da-" si kembar serentak tutup mulut lepas Emir buat Isyarat shh.
Emir tanggalkan kotnya dan letakkan bersama begnya di sofa menghampiri si kembar.
"mana mummy?"
"kitchen,"
"cooking,"
"bagus, nanti daddy bagi present,"
Emir masuk ke dapur tanpa Anna sedari dan memeluk Anna yang sedang memasak. Anna terkejut. Baru saja tangganya nak menyiku orang belakang. Emir bersuara.
"rindu saya tak?"
"la.. awak ke? saya ingat sape la tadi, tak nak pergi mandi dulu ke?" Anna meneruskan memotong bawang tadi.
"tak nak, saya nak awak je," dahunya di atas bahu Anna.
"eh eh. btw, mesti syu yang bagitau passcode apartment saya eh?"
"ha'ah, awak tak serabut ke dengan rambut cantik awak ni?"
Anna baru tersedar yang ni kali pertama dia tak bertudung depan Emir. Tapi dah halal. so dia cuba untuk buat-buat biasa.
"tak sempat nak ikat,"
"hmm..... Aisy! ambilkan mummy punya getah rambut." emir lepaskan pelukan dan bersandar pada peti ais.
"okey daddy!"
Emir memerhati lama Anna. Cantik. Aisy muncul dengan getah rambut di tangan. Emir mengosok kepala aisy perlahan.
Anna masih tekun memasak. tiba-tiba dia rasakan ada tangan di tengkuknya. Dia menggeletar geli. Emir dengan bersahaja mengikat rambut Anna yang paras pinggang itu gaya ponnytail. Selesai ikat rambut, Anna meletakkan senduk dan memandang emir sambil berkata.
"saya boleh ikat sendiri la. ish awak ni! ganggu saya masak, pergi mandi! busuk la," dia tolak belakang emir perlahan.
"okay okay, tapi lepas mandi kat atas, saya nak makan sini," emir bergerak keluar dari dapur
"sape cakap tak boleh pulak. dah pergi saya nak masak," kata Anna sambil tangan mencekak pinggang
_________________________
Selesai memasak,Anna hidangkan makanan di atas meja. kali ni, 4 set tableware.Yelah, kali ini bukan bertiga tapi berempat. Loceng pintu berbunyi. Anna ke pintu sebab si kembar sedang mandi.
"kenapa tak buka macam tadi, masuklah"
"saja, nak awak yang bukakan. mana aisy dan Aisyah?"
"diorang mandi. awak duduk la dulu."
Emir melihat sekeliling apartment Anna. Dia ke ruang makan di dapur. sempat dia perasan 2 set tableware untuk kanak-kanak. satu pink dan satu biru.
'hmm... nampaknya memang aku dah jadi ayah,'
"daddy!" kedua-dua kembar datang memeluk Emir.
"aisy, aisyah, kesian kat daddy. he just returned. duduk baik-baik,"
Mereka sekeluarga menikmati makanan. skill memasak Anna memang bertambah baik. Selesai makan, Emir bawa aisy dan aisyah ke ruang tamu.
"aisyah, aisy.... daddy minta maaf sekali lagi sebab tak jumpa kamu awal-awal, I regretted it. a lot,"
"sokay daddy, yang penting daddy dah balik sekarang kan aisy?"
"no, you shouldn't be sorry for us, tapi daddy kena minta maaf dengan mummy, mummy yang jaga kami masa daddy kerja,"
"okay little pumpkin, daddy akan cuba. Kamu berdua mainla, daddy nak tolong mummy kejap,"
Emir ke dapur untuk menolong Anna. Anna nampak sibuk. Emir bersuara.
"ada apa-apa yang boleh saya tolong?"
"bagusla. nah kain. lap pinggan ni lepas saya basuh then letak kat situ,"
"alright sweetheart,"
Anna mula membasuh pinggan di dalam sinki. selesai dibasuh, pinggan itu akan di lap oleh emir yang berada disebelahnya sebelum diletakkan di dalam rak pinggan.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...