ch 48:talk

71 3 0
                                    

"saya tak ada apa nak cakap dengan awak, leave me alone, Prince Evan D Vandelon," sambil memilih barang Anna bersuara.

"I can help you and you can help me, lagipun tu bukan rancangan saya, Izryn yang-" belum sempat Evan habiskan ayat Anna potong.

"aide, tu plaisantes? après tout ce que tu m'as fait. désolé mais je ne suis pas ce stupide evan,"
-tolong, kau bergurau ke? lepas apa yang kau dah buat. aku tak bodoh la Evan-

Anna gunakan bahasa French supaya orang lain tak tahu apa yang mereka cakapkan. Besides Evan ni canadian, selain english, mereka juga gunakan french to speak.

"Je sais que j'avais tort. il y a cinq ans j'étais stupide, je ne pense qu'à m'amuser. mais maintenant je me suis rendu compte que j'étais tombé amoureux de toi. épousez-moi, Anna."
-I know I was wrong. five years ago I was dumb, I only think to have fun. but now I realized that I had fallen for you. marry me, Anna.-

"dans tes rêves,"
-in your dreams,-

Anna meninggalkan Evan di situ dan menolak trolinya. Kali ini Evan tak mengejarnya.

___________________________________

Emir yang sedang menolak troli terhenti. dia menyorok lepas nampak Anna dan Evan. mereka sedang berbual.

'evan? dia buat apa kat sini. bukan dia ada conference kat US ke? tapi macam mana dia boleh kenal dengan Anna,'

"I can help you and you can help me, lagipun tu bukan rancangan saya, Izryn yang-"

'rancangan? Izryn? apa maksud diorang. takpelah baik aku tunggu dalam kereta.'

selepas Emir selesai membuat pembayaran. Dia terus ke kereta. Dia menunggu di dalam. kemudian dia terfikir tentang perbualan mereka.
Emir faham sedikit bahasa french yang digunakan mereka tadi.

'5 tahun lepas, Izryn, rancangan, aku masih tak boleh nak relate. biarlah, bukan masalah aku pun,'

___________________________________

"macam mana awak boleh kenal evan?"

soalan tu membuatkan Anna kaku. Emir masih menanti jawapan. Nasib baik dia di dalam lift. tak perlulah cakap lama-lama.

"hmm... jumpa kat LY Fashion show, kawan umi saya punya show,"

"owh macam tu. btw, aunty Lydia tu mama saya,"

"jap, maknanya... awak la anak dia tu, the rumored gay,"

"what?! awak ni anak aunty Marjan, doktor tu? patutla taknak jumpa saya,hmm"

"sorry sorry, manalah saya tahu, btw, kita kan dah jumpa. coincidence,no?"

"nope, ni kira jodoh ni, kahwin jom,"

"eh awak ni melebih pulak. gtg, saya dah sampai kat floor saya ni. thanks bagi ride,"

Anna keluar dari lift tu. belum sempat pintu lift tertutup. sempat Emir berkata. Anna terkejut.

"Je te vois plus tard alors," emir senyum
-see you later then-

'what, dia boleh cakap french?! mana dia tahu yang aku boleh cakap french? jangan-jangan... eh tak tak, masa aku tinggalkan evan tu dia mesej aku cakap dia tunggu kat kereta. takkanlah,'

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now