ch22 :throwback 1

87 5 0
                                    

"kau nak ape panggil aku kat sini?"

"shut up! kau ni memang nak malukan sekolah ni kan?!"

"what...."

Baru saja pipinya nak di tampar kasar, tangannya naik menghalang.

"No one dare to slap me. Kau pun tak terkecuali" katanya dingin

"kau jangan ingat pewaris QE Holdings tu akan simpan kau selamanya, dasar perempuan murahan,"

"Cakap la ape korang nak, aku nak bla dulu,"

entah macam mana berita tu tersebar dengan pantas tentang scandalnya dengan the only heir of QE Holdings. Terimbas kembali memori itu,thus she decide to study at home. senang faham, homeschool.

'nasib baik lagi 3 bulan lagi nak spm, takdelah banyak sangat aku kena belajar. huhu poor me'

omel Anna dalam hati. sekarang di berada di Arcades room di dalam rumahnya sedang bermain pubg di skrin besar menggunakan controller.

"seronok nampak, tak sedar diri nak spm,"

Rayyan yang lalu di bilik itu singgah untuk mendapatkan iphonenya yang tertinggal. sempat dia menegur Anna.

"ye la, nanti habis spm dah tak boleh main dah, kena fokus lain pula,"

Anna membalas tanpa matanya beralih dari skrin.

"sebab tu la kebanyakan remaja tak boleh homeschool, look at you slacking around,"

"thanks to orang tu la yang buatkan someone terkena scandal hot,"

"untung ape, dapat juga famous kejap plus boyfriend kaya, handsome ,ape orang kata kill two bird with one stone,no?"

"ceh, sekadar dapat fame tak nak la. dah la kena cop couple dengan abang sendiri. ergh, meremang tau tak!"

"tu la, at first Ian rasa lucu tau tak. Gambar yang diorang ambil tu pun masa Ian tolong hantarkan Anna balik hostel. bahaya jugak kan mata manusia," Rayyan membalas sambil mengambil tempat di sofa jari di belakang main sofa tempat Anna duduk.

"Ish Ian ni, sama je dengan umi dan ayahanda. semua kata lawak, tak lawak la. tapi kan siapa yang sebarkan eh? Ian tak tahu ke?"

"meh nak bagitau tapi ada syarat,"

Rayyan membalas sambil scrolling file dalam iphonenya. Anna meletakkan controller di meja dan berpaling ke arah Rayyan.

"apa syaratnya?"

"oh senangnya, confirm ke boleh buat?"

"depends, cepatla!"

"okey-okey. the condition is, kena siapkan semua hw yang Anna dah tangguh selama ni,"

'seriously, aduhh banyak gila! aku tak rasa aku dapat buat semua. bukan ada orang check pun,'

Baru Anna nak berkata Rayyan memotong.

"and I'll be checking and helping you, it's for your own good you know,"

"okay la, tapi kena ikut schedule Anna,"

Rayyan hanya mengangguk. sebenarnya dia rasa bersalah. Dia nak yang terbaik buat adiknya itu. sewaktu kecil, adiknya itu selalu membuatkan dia terukir senyuman sewaktu dia sedih. teringat peristiwa lollipop rainbow.

"Kenapa Ian sedih?"tanya si kecil Anna

"mana ada Ian sedih, ni peluh la,"si kecil rayyan mengesat air mata.

"don't worry. tunggu kejap,"

Si kecil anna berlari ke dalam rumah dan kembali. tangannya di belakang. Si kecil rayyan hanya memerhati.

"nah!"

si kecil Anna memberikan lollipop itu kepada si kecil Rayyan.

"Anna tak nak Ian sedih. jadi la gembira, macam lollipop ni. warna warni!" si kecil Anna mendepakan tangannya, gaya menarik nafas.

"bukan ni umi yang bagi? Anna tak nak ke?"

"Anna nak tapi, kan Ian sedih," si kecil Anna menunduk.

'aduh, kata nak tapi bagi jugak,' omel si kecil Rayyan dalam hati.

"okeyla, kita kongsi,"

"betul? sayang Ian!"

"betul? sayang Ian!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now