ch40 :Gossip

68 3 0
                                    

"Khaliishhh!" Tengku Lidya memanggil Emir.

Emir yang baru turun tangga bergerak ke ruang tamu dan duduk di sebelah Tengku Lidya.

"kenapa mama? ada apa panggil khalish,"

"ni ni ni, kenapa ada lagi artikel gay ni! kan mama dah banyak aturkan blind dates untuk kamu, kenapa masih ada lagi ni,"

"mama ni, tu gossip hiburan je, jangan ambil serius, lagipun kan syah tu dah kahwin, he's a straight man and so do I,"

"straight ke tak tu tak nampak. mesti jadi topik hot perbualan kat kelab mama ni, mana mama nak letak muka Khalish," Tengku Lidya memandang tajam Emir.

"mama cakap je lah yang tu gossip je. lagi satu, khalish tak nak la jumpa perempuan yang Khalish tak kenal, awkward la, lagipun semua perempuan tu mata duitan, mama pun tahu tu,"

"habistu, kamu tu tak dating mana-mana perempuan pun kan? asyik dengan syah je, mama risau la, tu yang mama kenenkan dengan beberapa anak perempuan dari ahli kelab mama," keluh Tengku Lidya

"don't worry, lagipun Khalish tengah cari first love Khalish, dah lama cuba lupakan tapi tak dapat juga,"

"first love? eh kamu ni macam teenager pulak. tengah cari dia tu, dia available atau dah taken, kalau dah, jangan runtuhkan masjid orang lain tau, berdosa,"

" tu tak tahu la, jangan risau mama, kalau dah taken, Khalish akan move on la," kata Emir sedih.

"okay lah tanak sedih-sedih. tanak bagitau mama ke nama dia? mana tahu kut-kut anak kawan mama ke,"

"syahananisa. tu nama dia,"

"tu je, nama ayah takde?"

"Khalish tak tahu nama penuh dia. nama tu pun dia sendiri yang bagitau,"

___________________________________

"ayahanda, ada apa malam ni? Kacau plan Anna nak lepak rumah syu, Ian suruh balik rumah," ujar yang Anna baru balik dari night shif.

"Malam di ada grand anniversary QE Holdings ditubuhkan untuk kali ke 25, kamu free tak?"ujar Tengku Ariff sambil membaca surat khabar.

"boleh la kut, nanti Anna try adjust dengan prof Alif, semua pergi ke?" Anna duduk di meja makan. Maid menyediakan sarapan untuk Anna.

"tak payah adjust, Ian dan cakap dengan Alif tu, lagipun dia pun hadir malam ni. ha'ah, tapi Ian pergi dengan Irah tu ayahanda," potong Rayyan yang baru muncul.

"kalau macam tu Anna pun pergi sendiri la, nanti kecoh pulak dengan gossip kat hospital nanti, ada dress-code atau tema ke?"

"warna pastel, Ayahanda dah putuskan last time, tapi kita kena pakai warna royal-blue, baru nampak siapa penganjur,"

Anna hanya mengangguk kerana dia sudah pernah ke QE Holdings. Beberapa staff sudah mengecamnya. Dia baru dapat tahu yang Prof Alif tu rakan Rayyan. Hanya prof Alif sahaja yang tahu bahawa director hospital itu adalah Anna. walaupun begitu, dia tetap memberikan layanan yang biasa. Anna bersyukur.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now