ch 11:Jogging

109 6 0
                                    

*3 year had passed

" Ayahanda, this Wednesday night, company adakan makan-makan sikit sempena pertubuhan cawangan baru kat Dubai 2 hari lepas. Ayahanda join tak?" tanya Rayyan.

" Tengoklah kalau ayahanda free, ayahanda pergi. Kalau tak, kamu bawaklah adik kamu tu. Dia pun dah cukup umur ," balas ayahanda sambil menghirup air teh.

Rayyan hanya mengangguk dan menghirup black coffee nya. Walaupun 3 tahun berlalu, kehidupan mereka masih sama, yang berbeza hanyalah umur, Rayyan semakin segak, Anna semakin jelita dan ibubapa mereka semakin tua.

___________

*6a.m.

Anna bangun dari katilnya dan ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Setelah solat dia bersiap-siap dengan pakaian jogging,6.45a.m. just the exact time dia start jogging.

" Umi, Anna keluar dulu!" jerit Anna pada sharifah Marjan yang sedang menyediakan breakfast di dapur sambil ditolong oleh house maid yang lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Umi, Anna keluar dulu!" jerit Anna pada sharifah Marjan yang sedang menyediakan breakfast di dapur sambil ditolong oleh house maid yang lain.

" Nanti balik sebelum pukul 9 kalau nak breakfast!" balas Sharifah Marjan

Anna hanya senyum dan menaikkan👌.  After the school session, Anna masih aktif bersenam, dia menunggu panggilan drpd University yang di mintanya. Spm result Agakla gempak, straight A+. Tapi bagi Anna itu barulah permulaan kehidupannya yang sebenarnya.


' wah,nyamannya pagi ni. Takde orang and tenang. Dah 1 jam aku round perumahan ni,baik aku stop jap kat pondok tu, tengok sunrise'

Anna berhenti jogging dan duduk di pondok yang berada di hadapan tasik. Dia mengeluarkan phonenya untuk menangkap gambar sunrise itu,

Klik! Then she post it on instagram. Tanpa menyedari yang seseorang menghampiri kawasan itu.

" Hye! I'm Evan," ujar lelaki yang bermbut perang itu sambil menghulurkan tangan.

' tiba-tiba tegur aku, dahla siap hulur tangan lagi'

Anna hanya senyum dan berkata
" Nice to meet you, Evan,"

" Oh, I'm sorry, forgot that women here don't shakes," katanya sambil menarik tangannya kembali. Anna hanya diam kerana tidak tahu respon apa yang patut diberi.

" And you are..." tanya Evan.

" I'm Anna, sorry but I don't talk to stranger," kata Anna lalu bangun dan bergegas balik ke rumah.

" But I just want to be friend.." jerit Evan dari jauh. 

_____________

' fuhh nasib baik baru pukul 8. 45, sempat lagi nak breakfast'

Baru kaki Anna hendak melangkah ke pintu pagar rumah sebuah kereta keluar.

" opocot! Ish Ian ni, tengok depan la time pandu tu," kata Anna selepas mengelak daripada kenderaan itu.

Rayyan keluar untuk memastikan keadaan adiknya itu. " Anna ni, nasib baik tak calar kereta ni. Lagi satu, salah sape yang muncul depan kereta tiba-tiba,"

" ye lah, kite tahu kita sape, baik kereta tu la jadi adik Ian bukan Anna," merajuk Anna dan ingin memasuki rumah.

" cehh, merajuk pulak. Jap Anna,"

Anna memalingkan badannya ke arah abangnya itu dan berkata " ape?"

" Malam Rabu ni company Ian ada buat makan-makan sikit, ayahanda busy, Anna nak tak accompany Ian?"

" Kat QE Holding ke?"

" Ha'ah,"

" boleh ker?"

" La tolong la sedar yang Anna dah tua, this year you're turning 20! Dahla Ian nak pergi kerja dah," kata Rayyan lalu menaiki keretanya dan meninggkalkan Anna.

' dia kata aku tuaa, dasar abang tak sedar diri. dia tu dah 27 tapi takde wife lagi, hmp!' monolog Anna dalam hatinya.

Setelah itu, Anna masuk ke dalam rumah dan ke ruang makan untuk breakfast. Sharifah Marjan masih di meja makan sambil membelek-belek surat yang diterima. Housemaid menyediakan makanan untuk Anna dan Anna makan di hadapan uminya.

" Anything for me?" tanya Anna dengan mulutnya yang penuh dengan makanan.

" Where's your manner young lady, makan sampai habis then talk," bidas sharifah Marjan dan memberikan pandangan tajam ke arahnya.

Anna hampir tersedak, tapi dia berjaya untuk cover.

' Nape la umi marah? Aku ada buat salah ke? '

selesai makan Anna minum sedikit just honeydew. Dia memandang uminya yang masih membelek-belek surat.

" Dah makan, ada surat untuk Anna?"

" Tunggu surat apa,"

" Surat mana lagi, surat tawaran U lah, ke tak de,"

" Tak banyak pun lebih kurang 30 keping ja, selebihnya surat Ian dan Ayahanda kamu," perli umi.

' 30?! banyak nya aku rasa tak apply banyak pun'

" macam nilah, umi dah letak tepi semua university kat malaysia, kamu kan cakap nak study oversea," kata sharifah Marjan sambil menunjukkan sejumlah surat di tepi kepada Anna.

" laa, habistu tinggal berapa keping je?"

" nah," kata sharifah Marjan lalu memberikan 5 keping surat kepada Anna.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now