Selepas berjumpa Izryn, emir upah private police and detective to investigate that case. Dia dapat tahu yang perempuan malam tu adalah anak QE Holdings. Anna.
"mama, Khalish nak kahwin,"
"ha! apadia, ulang lagi sekali,"
"kahwin, Khalish,anak aunty Marjan,"
"alhamdulillah, nanti kita hantar rombongan meminang. nanti bagitau daddy tu,"
Ayat last tu memang pahit bagi Emir. Akhirnya dia bercerita kepada Tengku Lydia.
'maaf daddy, Khalish dah kecewakan daddy,'
__________________________________
"Umi.... Anna.... Anna boleh jelaskan,"
"nak jelaskan apa lagi, Rayyan tu dah bagitau la,"
"mummy siapa aunty ni?" seorang bertanya.
"kenapa mummy panggil aunty ni umi?" seorang lagi pulak.
"hmm.... Aisy dan Aisyah jemput aunty tu masuk,mummy nak sediakan air,"
Disebabkan ugutan Evan kepada Anna. Rayyan decide to tell everything to their parents tanpa pengetahuan Anna. Parents Anna ni rasional so they'll understand fikir rayyan tapi...
Mula-mula mereka tak percaya tapi akhirnya Sharifah Marjan mengorak langkah ke apartment Anna pada weekend. Tengku Ariff hanya membiarkan isterinya itu.
"Aisy dan Aisyah, ni umi mummy, and your...."
"grandma?" aisy berbunyi.
"pandai budak ni, panggil nekmi ya sayang,"
"okeylah, kamu berdua pergilah main, mummy ada benda nak cakap dengan nekmi,"
si kembar membuat tabik dan meninggalkan kawasan itu. mereka ke ruang tamu untuk bermain. Nasib baik apartment ni besar, jadi ruang tamu dan dapur agaklah jauh.
"Anna, kenapa tak bagitau umi?"
"umi marah ke? bukan tak nak bagitau-" ayatnya dipotong.
"marah? kenapa umi nak marah, kesian kat kamu, besarkan diorang sendirian," Sharifah Marjan menitis air mata. Kali ni real feelings.
"umi jangan la nangis, lagipun salah Anna juga ke hotel tu lima tahun lepas," mata Anna nampak berkaca.
"Anna, everything happened for a reason, Allah dah susun jalan ceritanya, kita yang kena belajar untuk redha dengan apa yang berlaku, jangan salahkan takdir," Sharifah Marjan memeluk kejap Anna. Anna menangis.
Setelah itu mereka berbual seperti biasa. cuma kali ini Sharifah Marjan dan Anna nampak lebih ceria.
"Tapi umi, ada ke yang nak terima Anna, yelah, dah la tua, dah ada anak pula tu,"
_________________________________
"Khalish jangan buat macam ni, mummy tak sukalah, ni cerita je kan?"
"tak mummy, memang tu yang berlaku, memang kitorang tak bersalah,"
"habistu, kamu tak cari dia?"
"Khalish ingat dia akan cari Khalish suruh bertanggungjawab, tapi Khalish silap,"
"Khalish, ni dah 5 years! 5 years after the incident happened, dia tu perempuan, kesian kat dia menanggung beban sendiri,"
"sebab tu Khalish decide to marry her, mama, I'm serious, kalau boleh, esok terus,"
"ha.... mama tak tahu nak letak mana muka ni, Sharifah Marjan tu kawan baik mama, apa yang mama nak cakap kat dia,"
"mama, let bygone be bygone, kita move on, okey? mama tak payah la cakap pasal anak dia, mungkin Aunty Marjan pun tak tahu,"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...