jam menunjukkan 7.43 malam dan emir telah sampai ke rumah Syah.
tak lama lepas tu, Emir nampak Syah macam tercari-cari, he chuckled then dia turunkan cermin.Syah terkejut, ye lah dulu dia guna kereta lain. Syah menghampiri maserati biru milik Emir.
"sejak bila tukar? "
"sejak cuti ni, Daddy cakap nak service Porsche merah aku,"
"susah jugak jadi kaya kan,"
"agak-agak la nak perli aku pon"
___________________________________
tepat jam 8.05 malam Emir dan Syah sampai ke butik milik Tengku Lidya. Suasana nampak penuh dengan tetamu-tetamu yang hadir. Mereka mencari tengku Lidya.
"ha! sampai pun budak bertuah ni"
"maaf aunty, Syah yang lambat tadi,"
"Betul tu, kesian kat anak mama sorang nih. tak pasal-pasal kena marah,"
Kata emir sambil menjeling Syah. Syah buat-buat tak tahu. Kemudian Tengku Lidya memberikan sekeping kad kepada Syah.
"okey,okey. I'm sorry Khalish. nah pass seat vvip, Syah. Terima kasih datang, "
"eh takpe aunty,"
"biar Khalish tunjukkan syah ni, kut kut sesat,"
"cepat sikit tau. Nanti lepas hantar syah, pergi dressing room 13, mama dah letak apa yang Khalish kena pakai tuh,"
Emir mengangkat👌 dan berlalu pergi untuk menghantar syah. sesampai di vvip seat itu emir sempat berpesan kepada rakannya itu.
"Syah, kau ingat lagi tak pesan aku dulu,"
"ingat bro. dah nak start ni, good luck!"
Emir yang menapak laju untuk ke dressing room tiba-tiba terlanggar seseorang. Tapi tindakan Emir yang pantas memegang lengan orang yang dilanggar mengelakkan si dia dari terjatuh.
"I'm sorry,"ucap Emir lalu berlalu pergi.
______________________________
"auchh!"
Baru sahaja Anna hendak memandang siapa yang melanggar nya,lelaki itu terus berlalu pergi. Anna memandang lama figura lelaki itu.
"eh dahla langgar aku, tak minta maaf pulak tuh, jagalah nanti aku jumpa kenalah dia"
Anna mengomel sendiri. sebelum melangkah pergi dia terlihat kunci berlogo maserati yang berada di atas lantai itu.
'car key sape pulak nih, takkan la, laki tadi kot, takpelah daripada hilang baik aku tolong pegangkan'
Dia terus bergerak ke vvip seat yang disediakan. Dia duduk bersebelahan Syarifah Marjan.
"kenapa anak ummi nih. takkan dah mood down, tadi okey jer,"
"takdelah ummi, tadi ada orang langgar Anna, sakit lengan nih,"
"aikk, kenapa lengan yang sakit, "
"ummi ni! tu pulak yang dia fokus"
Sharifah Marjan tergelak kecil melihat anaknya yang merajuk itu. Anna cuba untuk hilangkan perasaan marah dengan melihat sekeliling.
Dia teringatkan rose biru yang diterima nya beberapa hari yang lepas. Dia mencari maksud rose biru itu.
Dari jauh dia tak perasan yang ada yang sedang memerhatikannyaTHANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...