"btw doktor Anna, saya kena belikan awak coffee, ingat lagi tak? ke dah lupa jugak?"
"saya ingat la. eh jap, bukan awak gurau ke?"
"awak sendiri yang cakap 'kalau', so I take that as sure. ni kan dah jumpa, so why not?" Emir menggeleng kemudian berkata.
"okeylah tapi esok pagilah, dah lewat ni,"
*Anna outfit. Biasa je, sebab tak nampak jugak kalau pakai kot putih doktor tu.
'tu menjelaskan kenapa aku duduk kat cafe ni, Emir cari aku kat hospital, macam mana aku tahu dia datang? ada nurse bagitau aku'
"Doktor Anna, ada foreigner datang cari doktor, dia sekarang kat kaunter depan,"
Emir datang dengan dulang berisi makanan di tangan. Dia duduk di hadapan Anna dan menyerahkan coffee kepadanya.
"nah hot caramel macchiato awak,"
"Thanks, awak memang breakfast kat luar ke?"
"yup, awak dah breakfast ke? kalau belum jom la,"
"Thanks again tapi this coffee was enough, saya jarang breakfast,"
Anna hanya mengacau coffee itu. sekali sekala dia pandang jam di tangan. Ye lah, dia belum buat check up kepada patient jagaannya.
"selain nama, apa lagi yang doktor sorokkan daripada saya,"
"first, panggil saya Anna. second, kenapa pulak saya nak bagitau awak, awak bukan sesiapa,"
"then let's be friend,"
'lelaki dan perempuan jarang jadi kawan, huhu,' monolog Anna dalam hati.
"lagipun kalau nak dikira, ni dah tiga kali kita jumpa,no?"
"macam tu pulak, habistu kalau jumpa kali ke empat dan seterusnya jodoh?" Anna ketawa kecil.
"mungkin. tu pun kalau," Emir cebik.
'tak salah pun aku kalau bagitau dia, lagipun tak rugi juga aku, huhu, dapat kawan hensem,cehh'
"macam-macam la awak ni. okeylah tapi jangan terkejut plus zip mulut tu,"
Anna hanya memberitahu Emir tentang hubungan dia dan keluarga syarikat QE Holdings. selain itu, dia masih rahsiakan, begitu juga jawatan director di hospital itu. Thus that their friendship started. Anna temankan Emir breakfast sampai habis.
____________________________________
Selepas breakfast, Anna menghantar Emir ke keretanya. Emir tertinggal di belakang kerana langkah Anna laju. Emir sempat memerhati Anna. Dia terperasan sesuatu.
"jap Anna, kenapa saya rasa awak semakin rendah ni?"
Emir mendekati Anna. Anna yang sedang berjalan memandang ke arah emir yang tiba-tiba muncul di sebelahnya. Anna terpaksa mendongak kepalanya untuk melihat muka Emir.
'ha'ah la, ke dia yang semakin tinggi? jap baru semalam....ha!'
"saya yang mengecil ke awak terlalu tinggi?"
"taklah, sebelum ni awak tinggi je, hari ni awak paras bahu saya je, am I wrong?"
Anna menggeleng, dia menunjukkan flat shoes nya kepada Emir. Emir senyum. sempat Anna perli Emir sebelum meninggalkannya.
"I'm average high, 170cm, awak tu hantu galah, ciao bella,"
'hantu galah?hmm last time naik 2cm je, takdelah banyak sangat, huhu malaysian people, 187cm pun dah kena cop hantu galah,'
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...