ch 62:explain

93 3 0
                                    

"no Emir , bukan macam tu. give me a chance. saya boleh explain,"

"dah la Anna, saya tak sanggup dipermain macam ni,"

"no. that night evan set me up,"

"Anna, we're done here. Saya nak awak tinggalkan twins tu atau saya tinggalkan awak,"

__________________________________

"No!"

"Anna what's wrong, takkan baru sampai sini dah dapat nightmares,"

"emir..?"

Anna bangun dari katil dan pandang sekeliling. Dia tengok di luar tingkap. ada laut biru. Dia pandang emir gaya. dah sampai? how?

"yes sayang, kita dah sampai. awak tertidur tadi. saya bawa awak ke bilik ni,"

"so, awak angkut saya dari airport sampai ke resort ni?"

"hmm... dah awak tak bangun and like I had other choice. Awak tahu tak, ramai pandang pelik kat saya,"

"haha, maybe diorang fikir awak kidnapped saya,"

"macam tu pulak. anyway, kita dah sampai, kat sini I'll answer every kind of questions you had inside. And,"

"and?"

"and to make you fall for me,"

Anna startled. memang betul dia nikah dengan emir tiada dasar cinta. Tapi tak bagi emir. Emir memang sangat bersyukur kerana telah dijodohkan dengan Anna. And this trip to maldives untuk strengthen their loves.

Anna bangun dari katil dan ke beranda bilik. Dia tengok sekeliling.

'jap, resort ni,...jangan cakap ni kat...'

"Maldives?!"

"yup sweetheart, nah ni schedule kita untuk 7 hari kat sini. Be prepared💕"

Anna menyambut perlahan pamphlet dari Emir. Dia baca dengan teliti apa yang telah dijadualkan.

'so kejap lagi... snorkelling?'

"emir-" baru saja Anna cari emir tapi emir tiada di situ.

"eh emir ni, menghilang pulak. kata nak jawab soalan aku," Anna mencapai iphonenya dan baring atas katil.

"membebel pulak. saya pergi call receptionist tadi, nak suruh diorang hantarkan barang kita ke bilik,"

"la, maknanya,"

"hmm.. kalau tangan saya ni duk angkat awak,mana sempat nak bawa barang tu semua,"

Anna tutup mukanya akibat malu. Emir nampak dia blushing. Baru nak peluk Anna bilik mereka diketuk.

'kacau timing la' bebel emir sambil ke pintu untuk buka.

________________________________

________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"emir, betul ke selamat ni,"

"betul, look takde orang. Turunla,"

'haduihh, biar betul. dahla bagi baju ni yang takde hoodie, takkan aku nak free hair kat luar ni,'

"awakk, memang takde surf outfit  yang ada hoodie ke?"

Anna terbongkok di hujung deck depan bilik diorang. Emir berenang menghampiri Anna. kali ni dia di depan Anna

"hmm... okelah. kalau nak, mari sini tangan tu,"

Anna menghulurkan tangannya ke arah emir. Emir senyum nakal.

"kenapa-" baru nak tanya tapi Anna ditarik emir ke dalam laut.

splash!!

Anna terkapai-kapai gaya orang lemas. bukan dia tak pandai berenang tapi keadaan tadi mengejutkan dia. Terkapai mencari, akhirnya dia berpaut pada leher emir.

"eh tak reti berenang ke😏?"sindir emir sambil tangannya di pinggang Anna untuk menyokong badan Anna.

"hmp😒,"

"pasal rambut awak ni, saya dah settle. kawasan ni memang ada kita je, for two hours, trust me," muah! ciuman hinggap di dahi Anna.

Memang takde orang. Emir dah pastikan selama 2 jam kawasan resort itu khas untuk mereka berdua saja.

"fine then, jomla," Anna lepaskan leher emir dan mula berenang ke kawasan coral.

THANKS FOR READING.

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now