ch 49: Pesakit

71 3 0
                                    

"syah kau kenal tak perempuan blind date aku,"

"khals, kau yang kena jumpa dia, pehal pulak aku yang kenal,"

"ish kau ni, dia tu syahananisa-" belum sempat ayat habis, syah dah potong.

"first love kau?! wah tahniah bro,"

Emir pandang syah semacam. syah buat muka 'ape?'

"lain kali bagi aku habiskan ayat dulu. syahananisa tu kan dah kawin. ni nama sama tapi orang lain, anak Tengku Ariff, QE Holdings,"

"betul ke kau ni,hmm.... kalau betul cepat-cepat la nikah, singkirkan scandal gay kau tu, dah menjadi-jadi tau tak,"

"ciss, ayat sama je kau ni,"

________________________________

Pada hujung minggu, Emir ke rumah uncle Radzemi bertemu dengan Izryn. firasatnya kuat mengatakan bahawa ada sesuatu yang tak kena. Walaupun hubungan agak retak, emir tak terus putuskan. dia fikir, pasti ada hikmahnya di sebalik semua kejadian.

"Kau nak ape jumpa aku," Izryn mula bicara.

"aku nak tanya kau pasal 5 tahun lepas,"

"ape lagi, aku dah bagitau semua kat kau,"

"tak, kau tak bagitau siapa yang padam cctv footage malam tu,"

Emir tenang pandang Izryn. tapi Izryn nampak cuak. selesai susun ayat, akhirnya dia balas.

"ke-kenapa kau nak tahu, kes dah settle kan?"

"aku nak cari perempuan malam tu, kenapa, ada benda yang tak sepatutnya aku tahu ke?"

"ha.. okeylah aku bagitau. Evan. Dia yang padam cctv footage malam tu. as for the reason aku tak tahu,"

_________________________________

Hari ini Anna habis kerja awal, biasanya syu yang ambil kembar tapi hari ini dia.

"Mummy!" si kembar berlari ke arah Anna.

"jangan lari nanti jatuh,"

"Anna,"

"jap sayang, mummy ada hal nk bincang dengan uncle ni, tunggu dalam kereta,"

Baru saja kembar menghampiri, suara yang sama menegurnya. Anna menghantar kembar ke kereta. Dia bercakap dengan lelaki itu agak jauh dari kereta.

"kau nak ape lagi,"

"tadi tu anak awak ke?"

"kalau ya pun kenapa,"

"you're still unmarried women but you already had two kids, awak betul nak reject saya?setahu saya kat malaysia-" sekali lagi ayatnya dipotong.

"I don't want to involve with you,"

Anna meninggalkan Evan di situ. baru beberapa langkah, tangannya di tarik. Thanks to those martial arts, Anna manage to fight back. Pergerakan Anna yang agak kasar menyebabkan Evan jatuh. gaya ditahan polis.

"don't test my limits,"

Anna bangun dan meninggalkan Evan. Evan bangun perlahan dan menepuk seluarnya. sempat dia menjerit sebelum Anna masuk ke dalam kereta.

" that's what I like about you girl! I'm not planning to give up,"

____________________________

"Mummy siapa uncle tadi?" tanya aisyah.

"nampak macam foreigner je, ke patient mummy?"tanya aisy.

"ha'ah, tu patient mummy,pesakit mental,"

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now