"bro, takkan sebab perempuan kau nak abandoned aku,"
sempat evan berkata sebelum diseret oleh guard di situ. Emir memberi isyarat berhenti kepada guard. kemudian dia memandang lama evan sebelum dia balas.
"evan, that's not an ordinary perempuan. she's my wife, kau pun tahu tu,"
"let me tell you, she slept with me, and those twins were mine, still nak terima dia," evan senyum senget.
"hahahahahaha!" emir ketawa besar lepas dengar pengakuan itu.
"kenapa ketawa, that's the truth khals,"
"sorry but Izryn already told me the truth, tu anak aku bukan kau. still, I had to thank you,no?"
"kau!"
"satu lagi aku nak tambah, you're not my bro, jangan pernah panggil aku benda tu, now get out of my sight,"
Emir mengarahkan guard membawa evan pergi dari resort itu. Jam menunjukkan pukul 11. dia ke biliknya.
______________________________
"emir, maaf... aku tak sanggup nak terangkan.." suara Anna tersekat-sekat.
Emir masuk ke dalam bilik dan berjalan ke arah Anna yang berada di beranda bilik. disebabkan resort tu kat laut. ada ruangan terbuka untuk tengok bintang kat sky.
"mesti dia akan benci aku lepas tahu pasal tu," Anna memandang bulan.
"Anna, it's okay, saya dh tahu pasal evan tu," Emir muncul dengan sehelai blanket di tangan.
"awak... dah tahu?" emir menutup bahu Anna.
Malam tu memang berangin. Anna nampak menggigil sebab tu emir cari blanket tu. emir menceritakan A sampai Z apa yang berlaku. Anna mulanya tak percaya. Tapi everything macam make sense.
"maknanya aisy dan aisyah tu.."
"anak saya, yes Anna. lelaki malam tu bukan evan, tapi saya, Emir Khalish Tuan Ar-Raza',"
Anna sembamkan mukanya ke dada emir. dia peluk emir rapat dan emir balas pelukan itu. Emir rasakan bajunya basah. sempat dia curi pandang. Anna nangis.
"Anna, kenapa nangis, I'm sorry. Saya memang tak sengaja malam tu-"belum sempat habiskan ayat, Anna potong.
"tak, awak tak perlu minta maaf. Even though saya tak suka kejadian tu tapi saya bersyukur sebab tu awak. Nampaknya awak memang jodoh saya kan," kata Anna sambil mengesat air matanya dengan blanket.
"yes, Jodoh tu rahsia Allah. dah rahsia Allah untuk saya adalah awak, Tg. Syahananisa Tg. Ariff," emir menyeka air mata Anna perlahan.
"awak, ada perkara yang perlu saya bagitau awak,"
Anna ceritakan kenapa dia banyak simpan rahsia. tentang gelaran Tengku, jawatan dan sebagainya.
"hmm... patutla. now Anna, saya nak tanya, have you fallen for me?"
"nak jujur ke?"
"of course sayang,"
"actually, saya dah jatuh cinta kat awak masa atas flight lagi,"
"flight? before kita datang sini?"
"yup, tapi bukan flight from malaysia to Maldives. tapi flight from korea to Malaysia,"
"alhamdulillah. Saya cintakan awak Anna, ikhlas dari seketul hati Emir Khalish,"
"me too abang, I love you to the moon and back,"
"fufu~then, let's sleep sweetheart💕"
"gatal!"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...