"Anna, ingat lagi tak janji kita?" Tengku Ariff mulakan bicara.
"ingat la ayahanda, I'm not a forgetful person. kenapa?"
"bagusla, lepas makan ni Rayyan bawa Anna pergi hospital tu,"
Anna bingung seketika, Rayyan disisi Anna hanya mengangguk. Mereka sekeluarga terus menikmati breakfast. Anna bersuara.
"dah start operation ke? bukan cakap at least 4 to 5 years?"
"ni mesti tak baca langsung yang Ian hantar kan? hospital tu tahun lepas start. alhamdulillah dapat recruit beberapa nurse,doktor and profesor. As for the kemudahan, ada company yang bagi donation," terang Rayyan panjang.
"eh bukan ayahanda je yang update?" Anna melihat Tengku Ariff. dia geleng.
"hehe, maafla... tak unblock lagi whatapp number tu,"
"cehh... nanti menyesal baru tau, nasib baik Ian inform je,"
Sharifah Marjan yang baru datang dengan jus oren menuangkan jus itu kepada Tengku Ariff. sempat dia dengar perbualan Anna dan Rayyan.
"Kamu bergaduh apa sampai block-block ni, kan umi dah pesan......"panjang leteran Sharifah marjan kepada mereka berdua.
Tengku Ariff yang berada disitu hanya mendiamkan diri. Anna dan Rayyan saling menjeling. Kemudian berkata serentak.
"paham ma'am!"
_______________________________
Anna dan Rayyan pergi dengan kereta masing-masing kerana Rayyan perlu kembali ke company. sebelum bertolak. sempat Anna bertanya.
"Ian, kan kena ada director hospital untuk perasmian tu, ape jadi?"
"la, takkan tak tahu,"
"tak tahu la sebab tu tanya,"
"hmm.. Ian jadi wakil sebab ni projek Ian, dah la cepat gerak,"
Anna menaiki Audi putih manakala Rayyan menaiki mercedes hitam. Sampai di hospital itu, Rayyan meninggalkan Anna.
'la, takkan tunjuk location je. habis tu aku nak kemana? hmm.. masuk dulu la'
Anna masuk ke hospital itu. Design dalamannya hampir sama dengan design hospital di korea. Modern.
Notification daripada Rayyan masuk.'pergi office professor Alif. Ian dah cakap yang Anna ni students medic from korea,'
Anna hanya seen dan tak reply. kemudian Anna ke kaunter untuk bertanya.
"excuse me, where do I find Professor Alif office?"
Baru saja nurse disitu nak jawab seorang lelaki memotongnya.
"I'm professor Alif, ada apa cik cari saya? cepat sikit," prof Alif pandang Anna kejap kemudian kembali meneliti file di tangan.
"saya students medic dari Korea. saya diberitahu untuk cari prof Alif," terang Anna.
"follow me,"
Anna mengekori prof Alif ke officenya. sempat dia baca papan tanda di pintu bilik prof Alif.
'head surgeon, patutla garang semacam, ketua rupanya. baik aku behave'
prof Alif duduk di kerusinya. dia mencari sesuatu di dalam lacinya. sambil mencari dia berkata.
"kalau you datang sini nak gaji tinggi better tukar tempat lain, sempat lagi ni,"
"maksud prof?"
"ye lah, you sorang je student from oversea, yang lain semua local je, lagipun gaji kat hospital ni takdelah high pun,"
"takpe prof, saya datang ni nak cari pengalaman dan kerja,"
"suit yourself then. ni 3 laporan patient, pastikan you jaga diorang dan selalu buat check up," Prof Alif memberikan 3 file kepada Anna.
"kalau rawatan kecemasan, like perlukan pembedahan, saya ke yang bedah," tanya Anna sambil membelek file.
"selain debridement, of course saya akan ada, kalau ada apa-apa report to me ASAP, especially those yang dalam critical condition. dah you can leave,"
"thank you prof, btw, nama saya Anna," sempat Anna berkata.
"I already know that, dah cepat keluar,"kata prof Alif dingin. Anna nampak terkejut. dia pun keluar.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...