ch23 :Si dia

96 5 0
                                    

"nampaknya si Emir tu dah mengorak langkah masuk syarikat family. Aku pun kena buat something jugak ni. Evan, kau tak nak bantu aku ke?" tanya Izryn pada drinking bros dia.

"well what can I do? aku tak nak la masuk campur urusan orang. unless...." Evan menghentikan ayatnya dan meneguk segelas kecil carlsberg kemudian menyambung kembali.

"ada profit untuk aku," Evan senyum senget.

"Kau nak apa lagi? dah la royal family punya blood line, prince tunggal pulak tu. compare to me, I've got nothing dude!" Izryn masih ingin mencuba nasib.

"nowadays I felt lonely, tapi aku tak nak perempuan yang merayap kat aku. I want something new, perhaps a goodness? Besides, my eyes had caught one. tapi sayang.." belum sempat Evan menerangkan Izryn memotong.

"dia dah berpunya or dia tak nak kat kau,"

Evan menggeleng dan meneguk lagi Carlsberg tadi.

"she's a muslim and pakai tudung,"

Izryn ketawa dengan statement Evan. setahunya, Evan ni seorang playboy yang banyak skandal. Perempuan yang datang kat dia memang selamat kat katil. Tapi tak pulak si Evan ni ada anak, abortion maybe?

"Seriously, perempuan bertudung ni takdelah cantik mana, bagi aku la. Plus, jatuh standard la kalau ambil yang bertutup likup,"

"I don't know. selepas tengok dia last time, aku flustered. sampai sekarang aku masih ingatkan dia. figure dia memang perghh," Evan menaikkan tumbs up.

"hebat jugak mata kau, boleh scan terus. nanti aku pinjam eh,"

"eh kau ni, memang aku tak nampak exact body dia tapi aku dapat rasakan. my instinct told me so!"

"😑 really Evan?" mereka berdua ketawa. selepas seketika Izryn meneruskan perbualan.

"that means, kalau aku dapat bagi kau perempuan tu kau akan tolong aku?"

"maybe? tapi aku tak nak terlibat dalam apa-apa masalah. I warned you,"

"okay-okay, chill dude, malam ni kita enjoyy!

_______________________________

"Besides, I trust him,"

masih terngiang lagi kata-kata Tuan Ar-Raza'. Emir yang berada di dalam bilik membawa dirinya keluar ke beranda melihat keindahan langit yang dihiasi bintang.

"tapi aku nak cari dia,"

'Tak Emir, daddy lagi perlukan kau. Buat masa sekarang simpan dia dalam hati. Nanti lepas success kau cari la dia'

"Macam mana kalau dia dah berpunya nanti?"

'jodoh tu rahsia Allah kalau fate kau dengan dia kuat, maybe kau akan jumpa,no? '

"entahla,"

Emir bercakap dengan inner thought dia.setelah itu,dia masuk ke bilik dan tidur. Keesokan paginya dia perlu balik ke US.

______________________________

"woah, Er Xi. I don't know that your family knew so much about chinese medicine,"

Anna kagum dengan semua buku yang Er Xi bawa. Na eun yang beritahu bahawa Anna ni tengah study chinese and western types of medicine.

Walaupun begitu, Na eun juga yang menjadi interpreter kepada Anna dan Er xi untuk berbual. Anna tak nak menjadikan itu masalah so she took a chinese language lesson.

Nasib baikla she loves to learn. Tapi still, sebab masih baru Anna minta tolong Na Eun. Na Eun tak kisah sebaliknya dia setuju sebab dapat improve dia punya speaking skills.

"Er Xi said that, her family owns a traditional hospital which only used chinese herb,"

"Maybe I'll visit then,haha😂,"

"she said that you had to inform her first because the hospital doesn't accept all patient,"

"okay then........wait. Is the hospital located at Shanghai?"

"she said, how did you know?"

"I did some research and I found one hospital that rarely accept all kind of patient but I don't exactly know the name because it's really private,"

kali ini Na Eun pula bertanya sebelum menterjemahkan kepada Er Xi.

"I thought that you're skilled in hacking?"

"mehh, it doesn't bother me so I didn't do it 😗"

Ketiga-tiga rakan itu terus berbual sehinggalah lecturer mereka masuk.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now