ch31 :2a.m.

82 3 0
                                    

'ugh, kepala aku sakit, badan aku lenguh, sejuknya!'

Anna tarik comforter itu menutup badannya. tetapi terasa ada orang disebelahnya.

!!!

Anna bangun dari pembaringan sambil memegang comforter. Dia pandang sekeliling. Ini bukan biliknya. dia pun pandang tepi, dalam gelap Anna hanya nampak silhouette lelaki sahaja.

'this is not my room,why I'm naked! and who's this guy! Evan?!'

Anna bangun perlahan dari katil itu dan mencapai bajunya. Nasib baik bajunya tak terkoyak.

Dia memakai pakaiannya dan keluar dari bilik itu. Anna terus ke keretanya. Dia called syu sambil menangis.

"apasal kau called aku malam-malam buta ni,"

"syu....aku...,"

"weh, weh, asal nangis,"

"aku.. nak stay tempat kau malam ni boleh tak?"

"boleh-boleh, kau kat mane, biar aku pergi ambil,"

"tak payah la, aku drive pergi sana,"

"tak boleh, kau nangis tu jangan ingat aku tak tahu, send location aku pergi pick up,"

Syu mematikan panggilan. Anna akur lalu send location nya kepada syu.

'what have I done ya Allah!'

Anna menangis di stereng keretanya.

_____________________________

dalam perjalanan Anna hanya diam. Sesampainya di rumah syu, Anna bersuara

"syu, kau sorang je ke?"

"ha'ah, family aku pergi vacation kat finland, tapi aku tak pergi, malas,"

"habistu bila diorang balik?"

"entahla, esok atau lusa kot. eh kau dok tanya aku, ni aku pulak nak tanya kau, ape kes nangis tadi?"

Riak muka anna berubah suram. Syu cuba menenangkan Anna.

"it's okay kau tak nak cerita, jom kita masuk dulu, kau mandi dulu then tidur, esok kita sambung, aku pun penat nih"

Anna merenung sahabatnya. Badan syu dipeluk kemas. syu menepuk perlahan bahu Anna.

"thanks syu, aku sayang kau,"

syu memang seorang sahabat sejati. Anna memberitahu tentang identitinya kepada syu 3 bulan yang lepas. syu pada mulanya tidak percaya tapi akhirnya dia akur.

disebabkan syu seorang yang rasional, dia tak kisah tentang penipuan melibatkan keselamatan diri. Mereka berdua kembali rapat seperti dulu. cuma sejak cuti sem ni, mereka sering melepak di rumah. Kadang di rumah syu kadang di rumah Anna.

"pijama kau ada dalam almari aku, ambik sendiri eh," sempat syu berpesan sebelum masuk tidur.

selesai mandi, Anna menghantar mesej kepada Sharifah Marjan mengatakan dia bermalam di rumah syu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

selesai mandi, Anna menghantar mesej kepada Sharifah Marjan mengatakan dia bermalam di rumah syu. setelah berpakaian, dia terus menunaikan solat taubat.

Anna sangat menyesal kerana mempercayai Evan. Kali ini dia bertekad, untuk terus tidak percayakan lelaki.

___________________________________

Anna bangun dari katil itu dan melihat jam, sudah pukul 7.30a.m. subuh sudah dikerjakan secara berjemaah dengan syu. cuma Anna yang tidur balik.

Perutnya terasa lapar, dia turun ke tingkat bawah, shawl hitam dilit secara serabai, sebab mungkin family Syu dah pulang dari Finland.

sesampainya di tangga terakhir, suara ibu syu kedengaran.

"syuhada oii, takkan tak reti masak lagi! ibu tinggal seminggu kau makan apa?"

"ibuni, syu pergi lepak rumah Anna la, ye la takkan nak makan kat luar selalu, boring,"

Anna tersenyum kecil melihat telatah mereka berdua. Ibu syu nampak Anna lalu menegurnya.

"anak bertuah! eh Anna meh la makan, ni ada aunty masak sikit, nak harapkan si syu ni memang terbakar dapur ni,"

"hiperbola la ibu ni, jom la. jangan risau, abang dan adik-adik aku tengah tidur lagi, diorang baru sampai lepas subuh tadi,"

memang Anna rungsingkan adik beradik syu, ye la, hanya syu anak perempuan 4 orang lagi semua lelaki, yang paling bongsu pun dan 7 tahun. shawl tadi dilonggarkan tetapi masih di kepala.

"okay, terima kasih aunty,"

"eh ibu aku je?"

"kau masak ape😏?"

"😒"

mereka berdua ketawa. ibu syu meninggalkan mereka berdua dan Anna menceritakan segalanya kepada syu. Kekadang air mata Anna menitis dari pipinya. syu memberikan motivasi dan cuba menceriakan Anna kembali.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now