Selesai memilih buku, Anna masuk ke cake house cafe yang Na Eun cakap.
'wahh, everything looks cute and elegant! dah jumpa tempat lepak baru'
Baru je Anna hendak mencari rakannya itu dia menjadi saksi sebuah drama.
"You've stained my handbag,this was gucci limited item this week! it's worth thousand of clothes you're wearing!"
'macam menarik, biar aku kepoci sikit... nak jugak tengok mak datin korea ni, tak sia-sia aku belajar hangul'
Anna bergerak ke kawasan berkenaan dan sekadar memerhati. walaupun hangul Anna baru sedikit, dia faham serba sedikit apa yang berlaku.
"Because of this korea shouldn't took international students, look what this wench just did!"
'hmm, banyak la kau. beg je pun.... eh jap!'
student perempuan yang tertumpahkan juice tadi hanya menunduk tapi Anna masih memerhati. Madam tadi baru je nak tampar pipi student tu tapi Anna sempat pegang tangannya.
'damn! kenapalah tangan aku pegi pegang tangan madam ni pulakk. Anna you're looking for troubles'
"and who do you think you are! dare to block my hand,"
"I'm sorry for interrupting, but I think you're going overboard Madam,"
Anna guna English sebab dia tak reti mana cakap hangul. Madam tadi nampak tak faham dengan apa yang Anna cuba cakapkan. Tiba-tiba seorang lelaki datang dan berkata in hangul dan English.
"I can be the interpreter,"
Anna dan madam tadi mengangguk.
Madam tadi mula berkata sesuatu pada lelaki tadi,"Mrs Jung said that the girl spilled juice at her limited edition gucci handbags, that girl seems don't have money to compensate so in exchange Mrs Jung decided to slapped her hard,"
Anna tergelak kecil mendengar lelaki tadi berkata. Bagi Anna, a slap for a handbag tu tak valid. It looks irrelevant and uneducated.
"how come an imitation bag can be more precious than a life,"
"she said, how dare you said her bag are imitation, do you know how much is it?"
"an imitation still an imitation, Mrs Jung. I can prove it to you but you have to forgive this girl," Anna tunjuk pada student di belakang nya.
"she said, if that bag isn't fake, you'll the one who need to pay, not original price but double,"
'haiihh, demanding laaa... dah la double... hmm... nasib baik ummi aku ni peminat gucci, at least aku tahu la serba-serbi,'
Anna mengeluh kecil dan mengangguk perlahan. Mrs Jung hulurkan handbagnya kepada Anna. setelah seketika Anna menyerahkan kembali. Tanpa mereka sedari semakin ramai yang mengerumuni mereka,
'even though ada serial number, it's still a fake one' keluh Anna
"at first glance, The gucci logo looks different from the original ................."
Panjang lebar penerangan Anna kepada Mrs Jung. tetapi Mrs Jung masih tidak puas hati dan terus membangkang. mana taknya, banyak dia habiskan wang untuk handbag itu.
Akhirnya Anna menyerahkan kalah, namun ada idea yang muncul secara tiba-tiba.
"since you don't believe me, how about we meet the designer?"
Mrs Jung dan semua yang mengelilingi mereka ketawa. Designer Gucci bukan calang-calang orang. Cara Anna cakap macam dia boleh call datang.
"she said, the Gucci designer isn't a person who had lot of time like you, what a joke. Stop deceiving others and pay back the cost,"
"Mrs Jung, I think you just want the money. sorry to say but my money isn't flying to others easily,"
"she said, how dare you fool us, let's go to the police station,"
Tiba-tiba datang 2 orang bodyguard Mrs Jung menarik Anna mengikuti mereka. Student perempuan tadi turut sekali begitu juga dengan Na eun.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...