'mungkin dia? nama pun dah sama,'
"tapi dia mana ada tengku,"
'maybe she have reasons for that, lagipun muka pun dah nak sama cuma nampak lebih matured,'
"pelanduk dua serupa,no? biarlah kalau jodoh kuat jumpa jugak nanti,"
_________________________________
Tengku Lydia dan sharifah Marjan adalah best friend sejak sekolah menengah lagi. Hari ni, mereka terserempak di supermarket. Sebab nak berbual, they went to starbuck cafe.
"Mar, lama tak nampak kau, ni mesti kes sibuk dengan business tableware set tu,"
"boleh la dikatakan begitu, eh aku dengar gossip last time, anak kau tu gay, betul ke, tak percaya aku, bukan kau dah aturkan blind dates?"
"tu la mar, aku pun tak tahu apa nak jadi dengan si Khalish tu. katanya nak cari first love dia, tu yang reject semua perempuan yang aku kenalkan,"
"first love ke tak, kalau jodoh takde tak jumpa jugak,"
"aku dah bebel kat dia tapi dia tu degil. Yang aku tahu nama first love dia tu syahananisa je, what he expect, banyak la nama yang sama. takkan nak try semua,"
"syahananisa? anak aku pun nama tu. Aku ada idea, why don't they meet up? Mana tahu kut kut tu first love dia. Lagipun anak aku tu single lagi,"
"Ha.. tak tahu la tu, lagipun, Khalish dah warning aku, dia cakap dia tak nak jumpa perempuan yang dia tak kenal," Tengku Lydia mengeluh.
"ala kau ni, belum cuba belum tahu, lagipun anak aku tu pun susah juga, dah nak tiga puluh tapi tak kahwin lagi, aku pun risau jugalah,"
"okey lah Mar, kita try, tapi aku tak boleh nak janji Apa-apa tu,"
"takde hal la, lagipun kalau kau jadi besan aku pun aku tak kesah,"
__________________________________
"syah, kau ingat lagi tak syahananisa?" kata Emir sambil menyambut file dari syah.
"first love kau? mestilah ingat. kau angau sampai sekarang kot,"
"cehh, sedap mengata. btw, kau tak tahu ke nama penuh dia?" file tadi diperiksa.
"syahananisa Ariff tak silap. aku dapat tahu pun dari Fariesya Izyan," syah hanya memerhati.
'coincidence!'fikir emir.
"kau tak rasa ke kalau tambah tengku, nama dia jadi sama macam anak perempuan sulung QE Holdings?" Emir angkat kepala.
"jap, jangan cakap kau rasa Syahananisa tu anak QE Holdings, come on la, takkan dia kut? its too good to be true la," syah terkedu.
"aku cakap mungkin je, yelah muka sama, nama pun sama, mungkin orang yang sama,no?" file tadi dihulur kembali
Syah memerhati Emir lama sebelum menyambut file itu. dia menggeleng. sempat dia berkata sebelum keluar dari office emir.
"parah, parah, Khals kau dah parah ni"
'syahananisa mohon kembali la engkau! cepat-cepat jumpa dan kawin, macam-macam pulak falsampah si khals ni, aku jugak kena hadap,' omel syah dalam hatinya.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...