Bölüm 16

221 41 79
                                    



"Birini sevdim, çok sevdim, o da beni sevdi. Ya da ben öyle sanıyordum. Beş yıl sürdü. Sonra..."

"Nişanlandınız."

"Hayır ayrıldık"

"Afedersin, nişanlandığın kızın o olduğunu sanmıştım Peki neden ayrıldın?"

"Bir bilsem. Bir gün bana geldi. 'Seni sevmiyorum' dedi ve gitti."

"Sebebini öğrenmedin mi?"

"Öğrenmeye çalıştım, ama benimle görüşmek istemediğini bildirdi. Kaç gün sonra evleneceğini duydum.  Kendi çevrelerinden birinin oğlu ile evlenmişti. Beni statularıne uygun bulmamış herhalde. Fakir bir doktoru kim ne yapsın?"

" Peki ya sonra?"

"Ailem mutlu olsun diye  nişanlandım."

"Onlar seni mutlu etmek için evlenmeni istiyorlardı, sen de onları mutlu etmek için istemediğin şeyi yapıyordun. Çok tühafsınız. Mutlu olmak için mutlaka evlenmek mi gerekiyor?"

"Ana babaya göre evet. Nikahta keramet varmış."

"Keramet?"

"Doğaüstü mucize, birbirlerini tanımasalar da sonradan, yani nikahtan sonra aşık olur ölesiye bağlanırlarmış. "

"Ya bağlanamazlar sevmezlerse ?"

"Kısmet değilmiş derler."

Bana kalırsa, nikahınızı kıyıp sizi sevmek için mecbur bırakırlar."

"Olabilir, ama evlenenler bir süre  evliliğe saygı duyarak birbirlerini tanımaya, anlamaya çalışırlar acele etmezler."

"Mantıklı."

"Biliyor musun, bazen onlara hakveriyorum. Birbirlerini tanıyan veya tanıdıklarını sanan çiftler, evlendikten sonra 'sen benim tanıdığım adam değilsin' diye mızmızlanmaya başlar, sonrasında da evlilikler bozulur, sen değiştin diye. Peki sen sen neden ayrıldın eşinden,"

"Sergey'den? Bizim neden başkaydı."

"...."

"Benim hatamdı, sevdiğimi sanmış evlenmiştim, evlendikten sonra anladım ki sevmiyormuşum. Onu gördükten sonra Sergey'e haksızlık ettiğimi anladım."

"O da mı öyle sanıyormuş?"

"Hayır, o hala da seviyor. Ya benim hislerim dedim. Yanlış anlama, onu ihanet etmedim. Kızımız vardı. Bunu yapmamak için boşadım"

"Ya sonra, o gördüğün zat, ona  ne oldu?  Şimdi onunla birlikte misin? Yani şuraya gelene kadar?"

"Hayır, o da gitti"

"Nereye?"

"Vatanına döndü."

"Afedersin." dedi Cemal ve sustu. Anna gözlerini yere dikti:

"Yanlış adamı seçtim, yanlış adamla evlendim, yanlış adama aşık oldum. Bütün bunlardan kaçabilmek, pişmanlıklarımı gözden uzaklarda yaşamak isterken,  yanlış yere geldim. Bu kez de hayatımın en güzel şeyini yalnız bıraktım. Kızımı. Belki bir daha da görmeyeceğim."

Cemal, Anna'ya baktı, gözlerinden süzülen bir damla yaş dizinde çaprazladığı elinin üzerine damliyordu.

"O yüzden geldin buraya demek. Vicdanını rahatlamak için.Sergey'e ihanet ettiğini düşünüyordun."

"Hayır, öyle değil, ben ona ihanet etmedim."

"Doğru yapmadın, ama duygularından kaçamadın, seninle barışmak isteyen Sergey'e de o yüzden affet diyemedin cezalandırmak için kendini, her şeyden, evladından her şeyden uzaklaştın"

Doktor Cemal bir sevda hikayesi(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin