💠 14

1.4K 160 78
                                    

"Nah"

Kain tuala kecil dilempar tepat mengenai muka kecil Eunha. Eunha mengambil tuala tersebut lalu dilap di mukanya.

Jungkook menghempas badannya di atas sofa. Bajunya tak terlalu basah, jadi tak perlu susah-susah untuk mengeringkan bagai. Telefon pintarnya dicapai.

Main game lagi bagus.

"Aishh. Nak kena basuh balik semua baju ni" rungut Eunha seraya meletakkan tuala kecil itu di badan kerusi.

Dia berjalan menuju ke depan untuk mengambil pakaian yang basah lencun tadi yang sudah diletakkan didalam raga.

Baru saja dia mahu mengangkat raga tersebut,

"Ehhh kejap. Kau nak buat apa? " soal Jungkook seraya mengubah posisinya kepada duduk.

"Basuh baju lah. Kenapa? "

"Eh bebal. Kau tu dah la baru lepas kena hujan, at least basuh kepala kau tu. Ni terus nak buat kerja dah kenapa? "

"Tak sempat la nak buat semua tu. Saya ada banyak lagi kerja nak buat or else,i'll be get scold by mrs." tutur Eunha dan terus mengangkat raga.

"Heol. Lantak kau la" omel Jungkook dan sambung baring. Dia menyambung main Game di telefonnya.

"Kena hujan sikit je pun. Overacting la tuan muda seketul tu" gumam Eunha perlahan sambil memasukkan semua pakaian dalam mesin basuh.

Butang di mesin itu ditekan lalu dibiarkan. Eunha meletakkan raga itu di penjuru bilik dobi itu. Dia terus keluar dari bilik tersebut.

"Tuan muda!Tuan--ah-choo! "

Dh mcm lagu lovelyz🌚😂

Eunha menekup mulutnya akibat bersin.

Jungkook yang sedang bermain game itu mengemam bibirnya, menahan gelak.

"Padan muka kau. Taknak dengar lagi cakap aku"

"Mwoyaa" rungut Eunha sambil menggosok hidungnya. Dia mengambil tuala kecil yang disidai di badan kerusi sebelum berjalan ke depan, menemui Jungkook.

"Tuan muda lapar ke? Kalau lapar-- ah choo! "

Buat kali keduanya, Eunha bersin. Dia menekup mulut dan hidungnya menggunakan kain tuala kecil itu.

Jungkook mengubah posisinya kepada duduk.

"Tak. Aku tak lapar" respon Jungkook ringkas dan matanya kembali fokus pada skrin telefon.

"Algesoyo. "

Baru saja Eunha mahu beredar, dia berura-ura untuk bersin lagi. Tak sempat Eunha menekup hidungnya dengan tuala kecil itu, tuala itu ditarik Jungkook.

"Kau memang suka kuman stay dekat badan kau ke macam mana? Tolong la jangan bebal sangat. Tuala ni la yang kau lap muka dengan rambut kau and tuala ni jugak kau buat tekup hidung kau. "

"Ah choo! "

Eunha menggosok hidungnya yang sudah menjadi kemerah-merahan.

"Mana lah saya tahu.." respon Eunha perlahan.

Jungkook menyimpan telefon pintarnya di dalam poket seluarnya.

"Jap, kau tunggu sini. Aku pergi farmasi jap" pamit Jungkook dan terus beredar tanpa Eunha sempat mengeluarkan kata-kata.

"Kenapa dia pergi farmasi? Tangan dia sakit lagi ke? " omel Eunha sendiri dengan nada bimbang.

"ah choo! "

"Damn. This is so irritating! "




BAD BOY PRINCE
:14
_________________________
_________________________



    

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now