💠54

1K 176 72
                                    

SORRY terpaksa postpone utk update smlm~

VOTE OKEYH, TQ !

Eunha menolak pintu kaca pejabat Jungkook menggunakan tangan kirinya. Dia mendapati Jungkook sedang membelek-belek kertas kerjanya yang berselerak atas meja.

Eunha yang sedar akan itu hanya menggelengkan kepalanya.

"Eh, kenapa selerak--"

Eunha yang niatnya untuk membebel sepatah dua kata terbantut apabila Jungkook meletakkan jari telunjuknya dibibir mengisyaratkan supaya gadis itu senyap buat sementara.

Eunha akur seraya menampar perlahan bibirnya. Dia berjalan menghampiri meja Jungkook. Dia sekadar memerhati lelaki itu yang sedang bercakap di telefon.

"Oh yea, already completed"

"......"

"Yes, pelan pembangunan tu saya hantar esok"

"....."

"Yea, dah settle semua tu. Just tinggal some of things. "

"......"

"Oh, ok then. I'll hang up first. "

Dan, Jungkook mematikan panggilannya. Telefon pintarnya dimasukkan ke dalam poket.

Eunha pula terdetik di hati perasaan hairan apabila melihat lelaki itu tidak menggunakan telefon pejabat untuk berbincang tentang kerja sebaliknya menggunakan telefon pintarnya.

"Hey, what's wrong? " soal Jungkook hairan apabila mendapati gadis didepannya ini mengelamun seketika.

"Eo-eoh? " sahut Eunha apabila dia kembali ke realiti. Dipandang Jungkook yang sedang mengangkat kening sebelah.

"Kau dah kenapa? "

"Eoh? Eh, nothing. Just thinking of something. " balas Eunha dan tersenyum manis. Jungkook hanya menganggukkan kepalanya.

"Awak cakap dengan siapa tadi? "

Jungkook yang berura-ura untuk menyusun kertas kerjanya yang berselerak di atas meja itu terbantut seketika setelah soalan Eunha menyapa telinganya.

"Hm? Oh, pengurus projek aku" balas Jungkook bersahaja. Dia sambung menyusun kertas kerjanya. Eunha menilik lama wajah lelaki itu ingin memastikan sama ada lelaki itu bercakap benar ataupun tidak.

Oh, kamon la Eun! U need to trust him tho!

"Oh,tu la reason kau datang sini?"

Soalan Jungkook itu langsung mematikan lamunan beberapa saat Eunha.

"Hah? "

"Ha, tiliklah muka aku ni lama-lama. At least ada reason " tutur Jungkook dengan sindiran. Eunha mencebik.

"Ish, mana ada lah! Tak nak lah tengok muka awak hari-hari. Already sick of it~"

"Oh well, that's harsh" respon Jungkook dengan riak kosongnya itu. Namun, nada suaranya kedengaran seolah-olah dia bengang.

Eunha tergelak kecil. Dia melihat Jungkook yang sibuk menyusun kertas-kertas kerjanya itu.

"Eh, saya nak tolong lah" tutur Eunha, menawarkan dirinya. Baru saja tangannya mencapai sehelai kertas,

"Tak payah. Tangan kau injured" ujar Jungkook bersahaja dan kertas dipegang Eunha itu dirampas selamba.

Eunha mencebik geram.

"Eh, tangan kiri boleh guna lagi lah! " Bentak Eunha tak puas hati.

"So? " respon Jungkook ringkas sambil tangannya laju menyusun kertas-kertas itu lalu dimasukkan ke dalam fail.

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now