Pak!
Meja dimana Eunha duduk, ditampar kuat oleh Jungkook. Terhinjut bahu dibuatnya.
Jungkook merenung tajam tepat ke dalam mata Eunha membuatkan Eunha tertunduk.
"Aku rasa aku dah suruh kau call orang tua miang tu kan? " soal Jungkook dengan suara dinginnya. Dia masih merenung tajam Eunha.
"Ye--"
"DAH TU ASAL KAU TAK BUAT?! Kau pekak? bukan sekali aku suruh, DUA kali! aku pantang sangat dengan orang tangguhkan kerja macam kau ni! " hendik Jungkook dengan barannya.
Eunha mengemam bibirnya. Dia menundukkan kepalanya, memandang lantai.
"Jo-josohamnida" ucap Eunha perlahan. Dia menggengam tangannya erat.
Jungkook merengus kasar. Dia duduk di atas sofa berdekatan. Tali leher dilonggarkan kasar.
"Kau memang suka buat tindakan tak guna otak ke?! Kalau pengurus Song cakap orang tua tu nak jumpa kau, tak payah bodoh sangat la nak beranikan diri kau nak jumpa dengan orang yang kau langsung tak kenal! aku taknak berurusan dengan dia ada sebab! Bukan saja-saja aku tak suka" hambur Jungkook yang masih lagi melayan emosinya.
"Sa-saya tak sengaja. " tutur Eunha berhati-hati. Dia hanya memandang sekilas keadaan Jungkook sekarang.
"dia tu raja segala night club. kalau kau just menangis depan dia macam perempuan cengeng, kau ingat dia nak lepaskan kau? Heol. Never. Dia pandang perempuan macam takda maruah. Dia kisah apa? Kau menangis ke, kau jerit ke. Tu memang 'kerja' dia." jelas Jungkook dengan nada dinginnya.
"Jadi, tuan.. Cuba cakap yang saya macam perempuan takde maruah? " soal Eunha yang sedikit terkilan dengan keterangan Jungkook.
Jungkook hanya diam membisu. Dia langsung tidak terkesan dengan soalan Eunha. Soalan Eunha dibiarkan tergantung.
"Ye. Saya tahu salah saya. Saya tangguhkan arahan yang tuan suruh. Tapi, saya dah cuba yang terbaik nak bagi service yang baik untuk client Tuan. Saya tak terfikir pun sikap dia macam mana or else. Im just did my job. that was my first time saya experience that. what did u expected? Im startled. its really.. creep me out. U'r the CEO, tapi.. Tuan just lepas tangan--"
"Lepas tangan? Kalau aku lepas tangan, aku tak datang tadi. Boleh je aku biarkan kau. Kau bukan sesiapapun. Lantak la kau nak hilang dara kau ke apa. Tapi, kenapa aku buat? Sebab aku jalankan tanggungjawab aku sebagai CEO, u dumb "
"But still, panas baran tuan--"
Pak!
Meja di depan Eunha ditampar kuat oleh Jungkook. Bahu Eunha terhinjut.
"Kau... "
Jungkook menikam anak mata Eunha dengan tajam. berjaya membuat jantung gadis itu berdegup laju.
Bukan disebabkan jatuh cinta pandang pertama tapi disebabkan panik. Panik jika lelaki didepannya ini melayan emosi panas barannya.
"josoham--"
"Kau...ok tak? "
"N-ne? " soal Eunha terkebil-kebil.
"Neo..gwenchana? " soal Jungkook lagi yang masih merenung Eunha. Eunha terpana seketika.
"Y-ye. Saya ok. " respon Eunha dan mengemam bibirnya.
"Dia ada sakitkan kau? Tampar kau? Or something? "
Eunha menggelengkan kepalanya. Jungkook tidak memberi respon, sebaliknya terus duduk di ataa sofa semula.
Eunha hanya tercengang-cengang.
YOU ARE READING
[C] Bad Boy Prince [J.J.K]
Разное[COMPLETED] "Dia cold, dia savage, dia annoying, dia badboy.. tapi, tu adalah sebab utama, aku suka dia" - Eunha »Jung Eunha, gadis perisng dan sangat peramah. Dan yang paling jelas, dia seorang gadis yang bermata duitan atau erti kata lain, gila...