"Well well well~ looks who's here ~" tutur Kyung Joo dengan nada meleret sebaik saja Eunha melangkah masuk ke dalam pejabatnya.
Kyung Joo menyisip sedikit secawan hot latte ditangannya. Kemudian, dia lompat turun dari meja Eunha yang didudukinya sebelum Eunha masuk.
Eunha hanya mengabaikan gadis itu dan bergerak ke mejanya.
"eh perempuan. Kau memang nak tayang muka innocent macam tu je ke? " soal Kyung Joo dengan nada hampir bengang.
"Masalahnya, aku memang innocent " balas Eunha ringkas dan mengemaskan mejanya yang berselerak dengan kertas-kertas A4.
"yah, bila kau nak tunjuk belang kau eh? Suka hati kau je sepahkan file kerja aku" tutur Kyung Joo sambil menunjal bahu Eunha.
Tangan Eunha yang ligat menyusun kertas-kertas itu lantas terhenti. Dia memandang Kyung Joo.
"Pardon me? 'File kerja aku' ? Eh, pandai pulak kau mengaku tu file kerja kau. Tahu pulak tu file kerja kau. Tapi, kenapa kau tak terfikir pun nak buat? " balas Eunha, merenung Choi Kyung Joo.
Kyung Joo tergelak sinis.
"Aku tak ada masa lah nak settle kerja remeh macam tu. Lebih baik aku tolong staff² dekat sini--"
"Or, more to ambik hati diorang. Am i right? " sampuk Eunha sarkastik. Kyung Joo merenung Eunha tajam.
"Kau--"
"Kerja remeh kau cakap? Excuse me, miss Choi, u already reached the limit. Kau tahu, kerja remeh ni lah yang banyak orang atasan minta. Takde rasa sikit pun ke tanggungjawab kau as staff dalam pejabat ni? " soal Eunha dan langsung membuatkan Kyung Joo tergelak sinis.
"Heol. Kau pikir aku kisah ke orang atasan minta ke, bawahan minta ke. Semua tu menyusahkan aku je. Lol" balas Kyung Joo sinis.
Eunha merengus perlahan.
"Kalau kau datang practic sini just nak TOLONG kerja-kerja staff dekat sini, then u better get rid of this department "
"Lmao girl. Kau fikir kau siapa nak suruh aku berambus dari department ni? eh, listen here, bish. U better enjoy ur life here before position kau gonna be mine" tutur Kyung Joo dan tersenyum sinis.
"Really? Gosh. Aku tak boleh bayang bila kau dapat position aku nanti. I mean, it will be a big mess tho. Yelah, sekarang pun tak ada rasa tanggungjawab nak settle kerja sendiri, aku wonder macam mana kau nak handle semua kerja nanti sorang-sorang. " respon Eunha sarkastik.
Dia mengukirkan senyuman palsu kepada gadis itu. Kyung Joo menggenggam penumbuk. Dia merenung tajam Eunha.
"oh wait, maybe staff-staff yang kau tolong selama ni akan tolong kau nanti? " tambah Eunha lagi. Penuh sarkastik.
Baru saja Eunha ingin melabuhkan punggungnya di atas kerusi, kolar blouse nya direntap membuatkan gadis itu terpusing menghadap wajah merah padam Kyung Joo itu.
"KAU DAH KENAPA SINDIR² AKU MACAM TU?! " herdik Kyung Joo bengang.
"Eh, mana ada sindir. It's a fact--"
"Kau memang sengaja buat aku bengang dengan kau! " tengking Kyung Joo dengan wajah merah padamnya itu.
Dia mengangkat tangannya untuk melempang pipi gebu milik Eunha.
Namun, tangan Kyung Joo tidak kesampaian untuk menyakiti pipi Eunha apabila pergelangan tangannya digenggam seseorang dari belakang.
Kyung Joo lantas menoleh untuk melihat gerangan yang menghalang tindakannya itu.
YOU ARE READING
[C] Bad Boy Prince [J.J.K]
Random[COMPLETED] "Dia cold, dia savage, dia annoying, dia badboy.. tapi, tu adalah sebab utama, aku suka dia" - Eunha »Jung Eunha, gadis perisng dan sangat peramah. Dan yang paling jelas, dia seorang gadis yang bermata duitan atau erti kata lain, gila...