💠 06

1.5K 163 64
                                    

"so.. berapa lama dah kau jadi orang suruhan dekat sini? " soal Jungkook, membuka bicara.

Eunha yang sedang memuatkan baju pada penyangkut baju itu terhenti seketika. dia memandang sekilas Jungkook yang sedang baring atas katil sambil bermain permainan video didalam fon.

"erm.. 5 tahun? lebih kurang macam tu lah" jawab Eunha dan sambung mengambil baju yang seterusnya untuk disangkut.

"macam mana lah kau boleh tahan dengan Choi Im Hwa. " omel Jungkook.

"ne? " soal Eunha apabila kurang jelas dengan omelan Jungkook. Eunha memandang Jungkook, menanti ulangan lelaki itu.

malangnya, tiada ulangan daripada Jeon Jungkook. Eunha mengeluh kasar sebelum dia sambung menyangkut pakaian dan disangkut ke dalam almari besar gedabak itu.

keadaan selama 5 minit menjadi senyap sunyi. Tiada seorang pun yang membuka mulut. lagi-lagi Jeon Jungkook.

"er.. tuan muda"

"pehal? "

"kenapa tuan muda tinggal dekat Amerika and belajar dekat sana eh? "

"sebab aku belajar dekat sana, so aku duduk lah sana"

Eunha mengerdipkan matanya. dahi berkerut. apa yang dia cuba sampaikan ni?

"ohh.. ok" balas Eunha walaupun sepatah haram pun dia tak dapat hadam.

"kau tak takut ke? " Soal Jungkook membuatkan Eunha laju menoleh. Dahi sudah berkerut.

"waeyo? kenapa perlu takut pulak? " soal Eunha hairan. Dia memandang Jungkook lama.

"jadi mangsa seterusnya untuk dipergunakan for her own benefit" balas Jungkook bersahaja. Eunha tergelak.

"so, that's mean before this already ada mangsa? hey come on la, tuan muda. saya dah kerja sini 5 tahun. just me. And i believe ur mom"

"Dia bukan omma aku" balas Jungkook dengan muka tegangnya. Eunha yang memandang muka Jungkook itu menelan sukar air liur. Dia mengangguk kepalanya.

"Tapi, Puan choi--"

"kau sayang lidah kau? "

Eunha mengemam bibirnya. Dia tak berani bertaut mata dengan lelaki ini. Lantas dia sambung kerjanya.

"Fuh, sampai bila dia nak ugut aku macam ni? Aish jjinja. Like mom like son. Apa la--"

"Keluar "

Eunha yang sedang bermonolog sendirian itu dengan cepat menoleh, memandang riak kosong lelaki itu.

"Ne? "

"Aku cakap keluar " ulang Jungkook sambil menanggalkan fon telinga dari telinganya.

"Tapi, saya tak habis lagi susun dengan sangkut baju--"

"Aku nak mandi. Wae? Kau teringin nak tengok--"

Membulat besar mata Jung Eunha.

"Ok²! Aku kelu-- eh i mean saya--saya keluar dulu! " balas Eunha dengan gelabah. Penyangkut yang dipegangnya tadi lantas dicampak masuk ke dalam almari. Sekarang, dia hanya mahu keluar dari bilik JEON JUNGKOOK!

Jungkook tersenyum kecil. Dia menanggalkan baju T putihnya.




BAD BOY PRINCE
:06
_________________________

•••BAD BOY PRINCE:06_________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now