💠 23

1.3K 204 11
                                    

Macam biase,

Vote k!










Eunha mengeluh panjang.

"Aku selalu macam ni. did i really born to be a trouble maker? " gumam Eunha dengan nada kecewanya.

Dia memandang pergelangan tangannya yang masih kemerah-merahan.

"Sapa je tak marah bila rahsia yang dia jaga lama, end up expose macam tu je. U really an idiot, Eunha" gumam Eunha dan mengeluh perlahan.

Tiba-tiba pintu Eunha dibuka tanpa diketuk. Lantas Eunha memandang gerangan tersebut.

"Eunha ya. Apahal dengan tuan muda kamu--"

"Eonnieeee"

Rengek Eunha seraya memeluk tubuh Sowon.

"Yah. Wae gurae? " soal Sowon pelik.

"Una yang buat dia..jadi macam tu"

Luahan Eunha itu membuatkan Sowon mengimbas kembali kejadian 5 minit lepas.

Sowon membuka topi keledarnya dan diletakkan di atas motor skuternya. Dia turun dari skuternya dan 2 plastik besar dipenuhi barang dapur dan barang mentah dijinjing.

"Ergh boleh tahan berat bende ni" omel Sowon sambil berjalan ke arah pintu depan.

Sowon meletak kedua-dua plastik itu di atas lantai sementara dia mahu membuka pintu tersebut. Selepas dia selesai membuka pintu, kedua-dua plastik itu diangkat semula.

Baru saja Sowon mahu mengorak langkah, matanya tertancap pada Jungkook yang berwajah merah padam bersama reaksinya yang tegang itu.

Sowon menundukkan hormat kepada lelaki dingin itu yang bakal berselisih dengannya. Malangnya, bahunya dilanggar lelaki itu menyebabkan Sowon keseimbangan dan plastik yang dipegangnya terlepas.

"Aish mwoyaaa" omel Sowon bengang. Dia mengerling ke arah Jungkook yang sedang memakai helmet. Plastik yang berisi bahan mentah itu diangkat dengan bengangnya.

"What happened? " soal Sowon kepada Eunha. Seolah-olah dia sudah mengagak apa yang berlaku.

"It's not that i did it on purpose..eun terdesak sangat. Im stuck. " Jelas Eunha dengan suara bergetar. Sowon mengeluh perlahan. Dia menepuk perlahan belakang Eunha.

"Its not ur fault at all, Eun. "

"Im bad isn't it? He tell me to keep it tapi.. Eun dah bongkarkan. Dia mengamuk because of me. And i really scared about that. He will be ok, right eonnie? " soal Eunha seraya meleraikan pelukannya dengan Sowon. Air mata dikesat.

"Dia bukan budak-budak. He will be fine" balas Sowon mententeramkan hati Eunha.

"Eotokhajo? " gumam Eunha perlahan. Hatinya masih tidak tenteram.

"Eonnie tak tahu what's the matter, yang eonnie faham, Eun dah reveal rahsia dia and u need to be responsible as well. Jangan lepas tangan je. Cari waktu yang sesuai untuk explain everything and apologize. Bila kamu tak buat salah, then make him know about it. Don't make his eyes look u as a criminal " tutur Sowon memberi nasihat kepada Eunha.

Eunha mengangguk perlahan.

"Tapi eonnie.. Masalahnya, Masalah jadi besar sebab rahsia ni akan mudaratkan--"

"Yea. Just think it like this, bila u did something and eun langsung tak expect eun akan buat benda ni, just fikir apa yang jadi mesti ada sebab. And also, How biggest the matter is, just solve it. lambat-laun akan selesai jugak" jelas Sowon, menambah lagi pesanan.

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now