💠40

1.4K 168 128
                                    

"Josohamnida. Saya ada trauma and i will hold whoever people beside me" jelas Eunha dan menundukkan hormat.

"Nah, its ok." balas Mingyu dan tersenyum nipis. Eunha menganggukkan kepalanya perlahan. Dia mengetap bibirnya.

"Pabo-ya. Kau sepatutnya tak payah naik lif. Peoples might think kau take advantage over it" omel Eunha dan menampar pipinya.

"Aduh--"

"Aduh! "

Eunha yang berdesis sakit itu tertarik ke arah orang yang turut mengaduh sakit.

Kelihatan seorang gadis berambut panjang yang memakai blouse putih jatuh akibat terpijak tali kasutnya yang terlerai.

"Eh--" -Eunha

"Hm. As usual, Jung Chaeyeon.. " gumam Mingyu sambil menyaksikan situasi memalukan bagi kawan sekolah menengahnya, Chaeyeon.

Mingyu berura-ura untuk menghayun langkahnya ke arah Chaeyeon yang masih memandang lantai. Kenal sangat dengan kawannya ini, asal jatuh saja, tak pernah nak bertindak cepat.

Cover line tu kena buat!

Langkahnya terhenti apabila dia mendapati Jungkook sudahpun berdiri didepan Chaeyeon.

Dia menyaksikan situasi didepannya sekarang bersama Eunha.

"alalaa, tolong ikatkan pula~" omel Mingyu meleret. Dia menyilangkan lengannya di dada sambil menyaksikan setiap situasi yang berlaku.

"Ehh dia ni, nasib tak jatuh makhluk tu" omel Mingyu sambil menggeleng kepalanya apabila dia menyaksikan Chaeyeon yang hampir jatuh akibat ditolak Jungkook.

"Dia jarang gelak macam tu.. " gumam Eunha apabila dia mendapati Jungkook tertawa selepas mengusik Chaeyeon.

"Haah. Dia selalunya gelak macam tu bila dia ejek sengal tu" Respon Mingyu sambil memandang 2 ketul manusia yang sedang mesra itu.

"Oh, siapa.. Tu? " soal Eunha perlahan dan memandang Mingyu disebelahnya.

"Eoh? oh yea, nama dia Chaeyeon. Dia kawan dari sekolah menengah aku and dia start jadi kawan Jungkook time kitorang dekat universiti. Biasalah en, Jungkook tu walaupun sekolah menengah sekali kitorang, dia cakap dengan aku je. Susah benor nak cakap dengan si Chaeyeon tu." Jelas Mingyu dan tergelak kecil.

"Ah.. jeongmal-yo? " respon Eunha dan tersenyum nipis.

"Eoh, know what, saya yang paling hardworking nak bagi Jungkook tu interact dengan Chaeyeon tu. Fuh, susah gila. Sampai tahap saya tolak si Chaeyeon tu biar jatuh depan Jungkook so that makhluk tu notice dia. Tapi haram, dia jalan buat bodo je. end up, saya kena belasah dengan Chaeyeon tu sebab buat dia macam tu. Halamak! " jelas Mingyu dengan dramatiknya.

Terletus tawa Eunha mendengar kisah sedih ringkas Kim Mingyu.

"Bersungguh eh awak nak bagi diorang communicate to each other! " balas Eunha dan tergelak kecil.

Mingyu turut tertawa. Dia menolak rambut depannya ke belakang. Jarinya menyentuh dahinya.

"Tak sure dekat mana yang saya kena cepuk dengan Chaeyeon guna buku rujukan dia yang tebal nak mati. Pastu tepat² pula dekat stapler! Still ada kesan, i guess? "

"Ah really? " soal Eunha dan tergelak kecil. Dia memandang jari Mingyu yang masih mencari-cari kesan bala di dahinya itu.

"That one ke? " soal Eunha apabila dia mendapati kesan seolah-olah parut di dahi lelaki itu.

"U saw it? Maybe it is. This is the reason kenapa my hair ada bangs. Semua sebab perempuan tu. Geram pulak bila fikir balik" hambur Mingyu  sambil menyentuh parut kecilnya di dahi.

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now