"Nae?! " laung Eunha terkejut. Dia memandang Jungkook yang hanya memasang riak kosong.
"J-jeon what? Corporation? jansiman-yo. This is ur.. Company? " soal Eunha yang masih dalam fasa terkejut beruk.
"Hm. Asal? Ada masalah? "
Eunha masih lagi terpana. Tak berkelip matanya memandang bangunan tinggi didepannya.
"kenapa.. Saya tak tahu--"
"majikan kau pun tak tahu, Takkan aku nak kasi tahu kau? "
"Tapi, Tuan dah bagitahu saya pun sekarang "
Jungkook menayang poker face.
"Tuan tak--"
Tak sempat Eunha menyoal, Jungkook telah keluar dari keretanya. Eunha tercengang.
"Aish jjinja!" jerit Eunha di dalam kereta itu.
Berani la sekarang. Cuba kalau tuan muda dia ada dalam tu sekali? Terbalik bumi.
Eunha mengambil beg sandangnya dan berura-ura untuk membuka pintu. Tetapi, pintu sudh dibuka dari luar oleh tuan mudanya.
"mohon keluar. PRINCESS SHORTIE" arah Jungkook dengan riak wajah yang tegangnya seperti selalu. Eunha mencebik.
Kuang hajo eh kuang hajo -,-
"Ne, Prince Tallest ever in the world" balas Eunha selamba. Dia hanya berlagak biasa, padahal rasa macam nak tampar mulut sendiri guna selipar. Makin Berani pula.
"kau nak aku kurung kau dalam kereta ni ke, pendek? "
Ya. Keluar juga perangai sebenarnya. Tadi mungkin ada pekerja melihatnya. Sebab itu lah plastik semacam.
"Taknak². Nak keluar lah ni" respon Eunha dan kelam-kabut keluar dari kereta mewah itu.
Setelah Eunha keluar dari kereta itu lantas Jungkook menutup pintu kereta itu. Kereta dikunci dan dia berjalan meninggalkan Eunha dibelakang. Terkedek-kedek Eunha mengejarnya dengan kasut tumit tinggi lagi.
"kenapa Tuan bawa saya datang sini eh? " soal Eunha apabila dia berjaya berjalan seiring dengan Jungkook.
"kau kerja sini instead of markas aku."
Tak sempat Eunha menjerit seperti dalam kereta tadi, mulutnya sudah ditekup Jungkook.
"Jangan jerit dekat sini, bengap. Jaga reputasi kau sebagai PA aku"
Eunha yang meronta-ronta untuk meleraikan tangan Jungkook yang menekup mulutnya, terkaku seketika.
PA? de fish?
Jungkook memandang Eunha yang sudah seperti tak bernafas. Lantas dia mengalihkan tangannya dari terus menekup mulut Eunha. Mati anak orang nanti, kook.
"PA? personal assistant? Se-serius? "
"Kau pernah dengar ke PA tu cleaner?" soal Jungkook dengan riak dinginnya.
Eunha masih lagi terpana.
"Sa-saya layak ke? I mean.. Kenapa saya? Im just a maid--"
"Sebab kau tak layak la aku kasi kau jadi PA. kalau layak, dah lama aku jadikan kau CEO terpendek dekat korea. " balas Jungkook selamba. Dia memandang Eunha yang masih berdiri statik di lobi itu.
Jungkook merengus kasar. Dia mendekati Eunha dan dahi Eunha selamat di jentiknya.
"Ah appo! "
"Sakit kan? Ha, sedar sikit kau dalam realiti sekarang. Ke nak aku tembak kepala kau dulu baru kau nak sedar kau dalam realiti sekarang? "
YOU ARE READING
[C] Bad Boy Prince [J.J.K]
Diversos[COMPLETED] "Dia cold, dia savage, dia annoying, dia badboy.. tapi, tu adalah sebab utama, aku suka dia" - Eunha »Jung Eunha, gadis perisng dan sangat peramah. Dan yang paling jelas, dia seorang gadis yang bermata duitan atau erti kata lain, gila...