11.35 pm
"Weh, apahal tiba-tiba kau BAIK sangat belanja aku starbucks ni? " soal Mingyu dan memandang Jungkook yang sedang menyedut air caramel machiatto nya.
"yelah. Kang kalau kau mati esok ke kan, at least aku ada la juga buat baik dengan kau" balas Jungkook selamba.
Mingyu mencebik.
Eh tak boleh savage lagi ke ayat tu?
"Eh btw, Chaeyeon bagitahu aku yang kau cancel untuk berurusan dengan orang tua tu. Serius lah? Kau tak menyesal buat keputusan macam tu?" soal Mingyu membuka topik baru.
"Aku lagi menyesal kalau aku teruskan berurusan dengan dia " balas Jungkook sambil mengacau minumannya menggunakan straw.
"Fine. Aku sapot je dari belakang" balas Mingyu tenang. Kek Tiramisu dihadapannya dipotong kepada potongan kecil.
"Memang ayat kau dengan Chaeyeon selalu sama ke macam mana? " soal Jungkook lebih kepada membahan makhluk dihadapannya itu.
Langsung terbantut Mingyu yang hampir menyuap kek itu ke dalam mulutnya.
"One word. Jodoh" respon Mingyu selamba sebelum kek itu dimasukkan ke dalam mulutnya.
"Eww apa benda aku cakap ni? " ujar Mingyu dan menayang reaksi geli-geleman.
"Nampak try hard sangat tu kau nak dekat dia" tutur Jungkook dengan nada bergurau. Dia tersenyum senget.
"Kepala hotak kau la aku nak dekat dia. Ergh something hell" balas Mingyu dan menyedut air iced-mocha nya.
"Yea. Pretend to believe it" ujar Jungkook masih dalam fasa mengusik lelaki dihadapannya itu.
Mingyu hanya merenungnya tajam.
"Kau nak tahu something? " soal Jungkook dan Mingyu hanya menjongket keningnya.
"Chaeyeon bagitahu aku tahun depan dia dah nak kahwin. So--"
"What the hell? " sampuk Mingyu sedikit lantang, serentak dengan garfu yang dihempas sedikit pada meja.
"Eh eh kau apahal? " soal Jungkook dan mengemam bibirnya. Menahan tawanya.
"Ha? Nothing. Aku just.. terfikir pasal nasib future husband dia dapat perempuan macam dia" balas Mingyu yang sedang berlagak biasa.
"Duh, buruk gila kau menipu. " balas Jungkook dan tergelak kecil.
"Ye. Aku tahu muka aku, muka orang baik². Idaman semua perempu--"
"Dah, cukup. Dah 11.45, jom blah" ajak Jungkook seraya berdiri. Dia berjalan meninggalkan seketul Mingyu yang tergendala dari terus memuji dirinya.
"Ergh, jeles ah tu aku ni baik" omel Mingyu dan menyumbat suapan terakhir kek tiramisu ke dalam mulutnya. Dia langsung berlari anak, mengejar Jungkook yang sudah keluar dari cafe.
"Dey, esok birthday aku! Make sure esok pagi kau kasi aku Iphone 11 pro au! " tutur Mingyu setelah dia berjalan seiring dengan Jungkook. Bahu lelaki itu dirangkul.
"Tak nak aku. Better aku tempahkan batu nisan untuk kau. Murah pun murah" balas Jungkook selamba.
Mingyu menjeling tajam kawannya itu. Dia meleraikan rangkulannya pada bahu lelaki itu.
"Kau memang nak aku mati ke hanat?" soal Mingyu dan merengus perlahan.
"kalau boleh, sekarang juga aku nak bunuh kau" Balas Jungkook selamba dan semestinya dalam nada bergurau.
"eh kuajo makhluk ni. Kau ni kan memang tak kenang budi eh? Dey waktu birthday kau haritu, ingat sikit iphone X max kau tu siapa belikan?" soal Mingyu dan menjeling Jungkook yang sudah tergelak disebelahnya.
YOU ARE READING
[C] Bad Boy Prince [J.J.K]
De Todo[COMPLETED] "Dia cold, dia savage, dia annoying, dia badboy.. tapi, tu adalah sebab utama, aku suka dia" - Eunha »Jung Eunha, gadis perisng dan sangat peramah. Dan yang paling jelas, dia seorang gadis yang bermata duitan atau erti kata lain, gila...