Sokcho, 9.35 am
"Hentian kelima, hentian Sokcho. Penumpang-penumpang yang dihormati, sila awasi jarak anda dengan pintu gelangsar yang akan dibuka. Terima kasih"
Suara operator wanita bagi pengangkutan kereta api itu kedengaran.
Penumpang-penumpang mula keluar dari kereta api termasuklah Jungkook dan Eunha.
Ya. Mereka memutuskan untuk menaiki kereta api agar perjalanan lebih cepat dan tidak perlu melalui jalan sesak di lebuhraya.
"Rasanya, lagi lambat ada lah kita naik train. Isn't it? " soal Eunha setelah mereka berdua keluar dari kereta api itu.
"Yea. I guess. Tapi, much better dari kena hadap jem dekat highway tu" respon Jungkook dan mula melangkah.
Eunha mengangguk kepalanya dan segera mengatur langkah untuk berjalan seiring dengan lelaki itu.
"Semalam, awak ada sedar tak Puan Choi balik? " soal Eunha, menaikkan topik baru.
"Heol, dia takkan balik. Macam kau kata, minggu depan baru dia balik kan? So, dia akan balik minggu depan. Kononnya tak nak aku syak yang dia hampir rampas projek aku" balas Jungkook panjang lebar.
Melopong mulut Eunha mendengar kata-kata Jungkook itu.
Masuk akal betul.
Jungkook mengeluarkan telefon pintarnya. Nombor kenalan Mingyu ditekan langsung dilekapkan di telinga.
"Yow"
"Kalau ada clients aku datang, kau handle. Thanks"
Jungkook berura-ura untuk mematikan panggilan namun suara Mingyu di hujung talian itu membantutkan perbuatannya. Dengan longlai, telefon dilekapkan di telinga kembali.
"Woi! Yah! Eh hanat betul dia ni! Woi jawablah aku tanya! Yah--"
"Aku dengar ni, bodoh. Cakaplah cepat "
"Ha! Ingatkan tak reti dah guna telefon! ha, apahal aku pulak kena handle clients kau? Ehhh sesedap cucur adabi je kau suruh aku handle--"
"Aku ada Sokcho. Kau handle je lah kejap. Petang ni aku balik lah. Halamak, bukan susah pun"
"Eh tengkorak engkau la! Aku dah la--"
Tut~
Dengan selambanya, Jungkook mematikan taliannya dengan Mingyu. Telefon pintarnya dimasukkan ke dalam poket seluar.
"Eh, awak tak bagitahu Mingyu ke pasal sebab awak pergi Sokcho ni? " soal Eunha yang tadi hanya menjadi pendengar setia pertengkaran dua rakan itu.
"I told u last time, only u know about this "
•
•
•
BAD BOY PRINCE
:65
_________________________
_________________________
•
•
•
"Waaahhh, dah start bina lah! " tutur Eunha kagum. Melopong mulutnya melihat tapak pembinaan Resort itu yang sedang dibangunkan.
"Basically, diorang dah start bina 3 hari lepas. So, that's y satu bangunan tu dah hampir siap" tutur Jungkook yang turut memandang bangunan itu
Eunha menganggukkan kepalanya.
"Aku nak jumpa engineer which is boss diorang dekat office dia. Hujung tu" tutur Jungkook sambil menundingkan jarinya ke arah satu kabin di hujung tapak pembinaan.
YOU ARE READING
[C] Bad Boy Prince [J.J.K]
Acak[COMPLETED] "Dia cold, dia savage, dia annoying, dia badboy.. tapi, tu adalah sebab utama, aku suka dia" - Eunha »Jung Eunha, gadis perisng dan sangat peramah. Dan yang paling jelas, dia seorang gadis yang bermata duitan atau erti kata lain, gila...