💠98

1.1K 151 155
                                    

Enjoy reading!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Enjoy reading!

Vote and comment!💙

❀ ❀ ❀ ❀



10.15 am

"Kook, tinggal 5 minit lagi je. Baik kau buat keputusan betul-betul " pesan Mingyu sambil memandang Jungkook yang sedang duduk di atas katil wadnya itu.

"Aku serious tak tahu nak decide apa sekarang ni. Kalau aku tak setuju untuk kahwin dengan Nara, then dia akan suruh orang-orang dia pukul Eunha. Kalau aku setuju pula, dia akan lepaskan Eunha, tapi takkan aku  nak sakitkan dia macam tu? " hambur Jungkook buntu.

Mingyu mengeluh perlahan. Dia mengetap bibirnya.

"aduh, Kook. Apahal dugaan kau teruk sangat ni? Dengan mak kau yang gila harta macam tu sampai sanggup ugut² bagai. Bukan kau je tension, aku pun dah rasa macam nak bunuh diri sekarang ni" tutur Mingyu geram. Jungkook merengus perlahan.

"Eh memang tak dapat track location Eunha langsung ke? " soal Mingyu hairan.

Jungkook menggelengkan kepalanya.

"Tak. Langsung tak dapat track. Aku tak tahu lah orang tua tu kurung Eunha dekat mana" balas Jungkook dan meraup mukanya.

"Aish, susah lah macam ni. Manusia alert macam dia tu susah jugak. Semua benda dia cover up properly, sampai tak tahu nak cari cacat cela dia dekat mana. Cacat otak je yang aku dapat kesan" ujar Mingyu.

"Tak,Sekarang ni aku nak decide apa ni, Kim Mingyu? "

Mingyu meraup wajahnya.

"Aduhh aku tak tahu la Kook. Aku--"

Tzzt tzzt!

Deringan vibrate dari telefon pintar milik Jungkook berbunyi. Langsung lelaki itu mengerling sekilas apa yang terpapar di skrin telefonnya.

"Dia dah sampai ke? On time hanat. " kata Mingyu bernada menyampah.

Jungkook langsung memasukkan telefon pintarnya ke dalam poket seluar pakaian hospitalnya itu. Dengan selambanya dia mencabut cannula yang berada di atas tangannya itu.

Ps: cannula dgn branula is the same thing ok! Ada dua nama~

"Aish Jeon Jungkook, kau ni suka sangat kan cabut benda alah tu? Tak puas lagi ke kena bebel dengan doktor semalam sebab kau cabut benda tu? Apa masalahnya kalau kau heret botol drip tu je? " bebel Mingyu sebal.

"Lantak ah" balas Jungkook ringkas sambil memakai sweater pada badannya yang sudah berpakaian hospital itu.

Mingyu merengus geram. Kadang-kadang keras kepala Jungkook ini memang minta kaki.

"Apa pun, aku harap kau buat keputusan yang betul. Aku support je as long as kau dah fikir baik buruk decision kau tu. Good luck" pesan Mingyu dan tersenyum nipis.

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now