💠43

1.3K 167 127
                                    

"By any chance.. Do you have a boyfriend? "

Eunha tergamam dengan soalan spontan Joo Hyun.

"Erm.. I--"

"She does" respon seorang figura seraya merangkul bahu Eunha. Eunha yang tercengang-cengang itu memandang tuan yang merangkul bahunya sekarang.

Jungkook.

Lengan gadis itu yang dipegang oleh Joo Hyun dileraikan dengan senyuman palsu.

"She does. So, please. Jangan sentuh dia sesuka hati. " Tutur Jungkook dan menghadiahkan satu senyuman plastik kepada Joo Hyun.

Joo Hyun masih membisukan dirinya. Dia masih speechless dengan situasi sekarang.

"Oh, thanks sebab teman dia datang sini and help her" tambah Jungkook lagi. Eunha mengemam bibirnya, berharap lelaki ini tidak menggunakan perkataan yang kasar.

"Kajja--"

Niat Eunha untuk membuat Jungkook keluar dari situ terkubur apabila,

"Oh one more thing, dia allergic ice chocolate. So, aku ambik untuk aku. Thanks" tutur Jungkook dan tersenyum. Dia mengambil 3 cawan yang berada didalam beg kertas itu dari tangan Joo Hyun.

"Kajja" ajak Jungkook seraya menarik lengan gadis itu untuk bergerak seiringan dengannya semasa keluar.

"eh tadi.. Bukan awak pergi jawab call ke? " soal Eunha sebaik saja mereka keluar dari cafe itu.

"Oh kalau aku pergi jawab call, kau boleh la pergi main tarik tali dengan lelaki lain? " soal Jungkook selamba sambil memandang ke depan.

Eunha mencebik.

"Mana ada lah. Saya pun tak expect dia nak pergi cafe sekali. " respon Eunha dan mengerling Jungkook yang sedang menyedut ice chocolate ditangannya.

"Oh ya, macam mana awak tahu saya allergic chocolate flavour? " soal Eunha hairan. Mana tidak hairannya, dia tak pernah beritahu yang dia ada alahan kepada sesiapa termasuk Jeon Jungkook kecuali mendiang ibunya.

"Ada lah" balas Jungkook ringkas dan berjalan masuk ke dalam filming site

"Eh itu pun nak rahsia ke? " gumam Eunha dan turut masuk ke dalam filming site itu.

"Nah,Kau bagi lah dekat diorang. Aku nak call someone " tutur Jungkook seraya menghulur paper cup carrier yang memuatkan 3 cawan itu kepada Eunha.

"Eoh.. " balas Eunha seraya menyambut huluran Jungkook. Lelaki itu beredar sambil menghadap telefon pintarnya.




BAD BOY PRINCE
:43
_________________________
_________________________


"Alaa seriuslah eonnie? "

"Ye. Eonnie kena ikut family eonnie pergi sana. Only 3 month~"

"Hmm sampai hati au! "

"Alahh, kalau eonnie ada pun, tak sempat pun jumpa kau. Yelah, orang tu dah jadi officer~"

"Ish janganlah cakap macam tu! "

"Hahaha betul apa! ok lah, eonnie nak packing baju ni. Jalga! "

"Eoh~"

Eunha yang berura-ura untuk mematikan panggilannya dengan Sowon tergendala apabila,

"Eh euna²!"

[C] Bad Boy Prince [J.J.K] Where stories live. Discover now