Udvariasan mosolyogtam, ahogy a pár asztalánál is meggyújtottam a gyertyát, az eszem még mindig az új lányon járt - hogyan lehetséges, hogy ilyen rossz? Talán Eric megkedvelte - el tudom képzeldni, ahogy mindent megtesz anélkül, hogy észrevenné, hogy valójában érdeklődik iránta. Kissé szenvedélyes a munkáját illetően és különféle rendezvényeket tart, mint például felolvasó estek. A végén mindig mindegyik sikeres lett. De ha néhány lány elcseszte - mert másnapos volt, határozottan nehéz nappá tette neki.
Elmosolyodtam a gondolaton, hogy Eric a szerelem miatt akad ki, aztán visszatettem egy fényes gyertyát a gyönyörű egyedi tartójába. “Kérhetnék egy cappuccinót? És szolgálnak fel itt valamilyen ételt?” kérdezte a fiatal nő egy mosollyal, miközben azon voltam, hogy a következő asztalhoz sétáljak. Elmondtam neki, hogy mik vannak a kávézóban és leírtam a rendelését. Már mentem volna a pulthoz, amikor a fiú kérdezett valamit, “nem tudod, esetleg Jenny bejött ma?”
Összezavarodottan megráztam a fejem - Jenny? Mindenkit ismerek, aki itt dolgozik és itt határozottan nincs semmiféle Jenny.
"Épp ma kezdett - és azt mondta, hogy fél 7-kor végez a műszakjával, de egyáltalán nem volt itt 6-kor, amikor megérkeztünk," lassú, kényelmes hangon folytatta. Szemei barátságosak voltak és észrevettem, hogy egy rajzfilm stílusú robot-tetkó van a karján.
"Oh! Azt hiszem korábban hazament - sajnálom," szóval az új lány neve Jenny. Új lelkesedéssel néztem az előttem ülő párra - tehát akkor az új lány barátai? A fiúnak mély mogyoróbarna színűek a szemei és egy barátságos mosolyt küldött felém, "jól van. Azért köszi."
Bólintottam. Kissé bosszankodtam még, hogy nem tudtam nekik segíteni, miközben ők szörnyen kedvesek voltak. Gyorsan elengedtem ezt az érzést, ahogy visszatértem a pulthoz elkészíteni a rendelésüket.
"Az a pár az ablaknál ismeri az új lányt - nyilván Jenny a neve," a pár asztala felé bólintottam, amikor Marc visszatért a raktárból. Gyorsan megtalálta szemeivel az ablak melletti asztalt és a szemöldöke felfutott a homloka közepéig meglepettségében, "azt gondolod, hogy ő is egy művészetis tanuló? Talán abba a South Wabash Ave. suliba jár? Olyannak látszanak, akik oda járnak," hirtelen összezavarodottan felém fordította a szemeit, "Úgy értem nem - olyanok. Csak mert…de azt gondoltam talán."
Kuncogtam a szükségtelen nyugtalanságán, hogy esetleg túl elítélően hangzott, “igen. Igen, totálisan értem, mire akarsz kilyukadni. A művészetisek általában nagyon színesek és heves szükségét érzik annak, hogy saját magukat kifejezzék - múltkor, amikor megnéztem a levendulaszínű haj és a rajzfilmfigurás tetkók ezen a szakon voltak.” Marc buzgón bólogatott a meghatározásomra. A legnagyobb félelme az volt, hogy az emberek elítélőnek találják, vagy másképp értik, amit magyaráz. Még körülöttem is ideges emiatt - habár tökéletesen jól tudom, hogy ő a történelem eddigi legkevésbé előítéletes embere. Mindenki mellett kiáll - mindig talál valamilyen magyarázatot mások viselkedésére. Mindig a legjobbat látja az emberekben. Ez volt az egyetlen dolog, amivel az idegeimre tud menni - állandóan bocsánatot kér amiatt, hogy megbánt valakit, még akkor is, ha nem. Szerencsére nem gyakran találkozott azzal a levendulaszínű hajú lánnyal.
"Igen, a levendulaszínű haj feltétlenül egy közlés. Habár menő, hogy van bátorságuk kifejezni magukat," folytatta Marc a beszédemet és megkönnyebbülve mosolygott, amíg segített befejezni a rendeléseket. Halnak elmeséltem neki, hogy milyen király tetkó van a srác kezén és találgattunk, milyen színű haja lehetett eddig a lánynak.
"Tessék," szélesen mosolyogtam a párra, miközben a lány elé tettem a barna csészét tele gőzölgő cappuccinóval.
"Ez a hely nagyon menő - nem gondoltam volna, hogy ilyen kávét is lehet kapni Chicagoban!" A lány levendulaszínű haja a válláig ért és a fülei mögé tette, miközben udvariasan mosolygott.
"Köszönöm szépen - biztosan elmondom a tulajdonosnak. Nagyon boldog lesz, ha ezt meghallja," az üres tálcát a lábam mellett tartottam és a szemem sarkából észrevettem, hogy nem gyújtottam meg a mellettünk lévő asztalnál a gyertyát.
"Sok ideje dolgozol itt?" kérdezte a srác valódi érdeklődéssel a mogyoróbarna színű szemeivel rám nézve.
Megvontam a vállam, “most már másfél éve. Elrepül az idő, de ez egy remek munkahely, szóval nem panaszkodhatok!” A fiú bólintott, boldognak tűnt a válaszommal, majd viszonozta a mosolyomat, “El tudom képzelni. Talán még látjuk egymást, ha Jenny meg tudja tartani az állását.”
A szavai egy édes kuncogást váltottak ki a lányból, ahogy megrázta a fejét és sóhajtott, “a változatosság kedvéért!”
"Na ne már - nem olyan szörnyű," a fiú nevetett, rendetlen fekete haja a szemeibe esett, amit gyorsan elfésült.
Mivel én nem ismerem Jennyt, nyilvánvalóan nem találtam ezt szórakoztatónak, mint ők - de valahogy elgondolkodtatott, mi a fészkes fenének alkalmazta a főnököm Jennyt.
"Bocsánat - mindenesetre," a lány még mindig nevetett, szemei csillogtak a szórakozottságtól, ahogy felnézett rám, "szeretnivaló lány, csak híján van egy kis szervezőképességnek. Meglepetésnek kellett volna lennie, hogy találkozunk vele itt az első napján - de azt hiszem, kicsit el lett szúrva. Esetleg nem tudod, hogy mikor lesz a következő műszakja?"
Megráztam a fejem, “sajnálom - hétről hétre változik, hogy kinek mikor kell bejönnie, úgyhogy még abban sem tudlak titeket biztosítani, hogy jövő hétfőn itt lesz.” Szórakozottan megfigyeltem a nehéz eső hangját, ami szünet nélkül dobolt az ablakon. A lassú, zavartalan zenével együtt a háttérben egyfajta meghittség áradt szét a helyiségben, de reméltem hogy abbamarad, mire haza kell mennem. Az ajtó kitárult és egy idősebb férfi jött be menedéket keresve az eső elől. A fekete ballonkabátja már ázott volt és a pulthoz sietett, hogy gondolom valami meleget rendeljen.
"Semmi gond - talán tudunk vele beszélni megint. Csak pár feles kell hozzá és mindent kifecseg töviről hegyire," a srác abbahagyta - biztosra ment még egyszer, hogy nem érzem magam bűntudatosan, ami egy hálás mosolyt váltott ki belőlem.
"Ezt biztosan észben tartom," halkan kuncogtam, utoljára rávigyorogtam a jókedvű párra és visszamentem a pulthoz, ahol Marc szorgoskodott az új - ázott - fogyasztó rendelésével. Nem tudok mit tenni, de egy kicsit kíváncsi vagyok Jennyvel való találkozás miatt - hogy őszinte legyek, a barátait már megkedveltem. Érdekesnek tűnnek - az a tetkó és levendula szín kíváncsivá tettek. Valami különlegeset jelentenek? És miért volt Jenny az első munkanapján másnapos? Talán valami köze van ehhez annak a párnak?
YOU ARE READING
the journal - h.s. (hungarian)
Fanfiction"Arra rájöttél, hogy egy napló nagyonis személyes dolog, ugye?" A hangja érdes, mély és fenyegető volt, késztetett, hogy egy lépést lépjek hátra félelmemben, amikor folytatta, "úgyhogy az egyetlen kérdésem, hogy mi a faszt állsz az enyémmel?" erede...