Bombanın Patladığı Zaman
Büyük bir patlama yüzünden her yer sarsıldı. Mahzendeki çocuklar oturdukları halde dengelerini kaybettiler. Timur yere kapaklanırken tavandan üzerilerine yağan tozdan kaçınmaya çalıştı.
Lucas bu sarsıntıyla sıçrayarak uyandı ve ne olduğunu anlamayan gözlerle etrafına baktı. Tuana geriye doğru savrulmaya başladı. Lucas her ne kadar şokta olsa da kolu istemsizce Tuana'ya doğru uzandı ve onu tuttu. Elini onun başının arkasına koyunca Tuana'nın başını duvara çarpmasını engellemişti.
Sarsıntı durunca herkes bir süre oldukları yerde donup kaldılar. Maksim'in gözleri irileşmişti. Ayaklandı sonunda ve direklere doğru yöneldi. İki eliyle onları tutup diğer tarafa, koridorun görünmeyen kısmına bakmaya çalıştı.
Hiçbir şey görememişti.
Sesler gelmeye başladı bir anda. Herkes merakla kulak kesildi. Belli belirsizdi ama panik kesinlikle anlaşılıyordu.
"Birisi..." dedi kuru dudakları yüzünden yüzünü buruşturan Lucas. "Birisi burayı mı patlattı az önce?"
Sonuçta yer altıydı burası. O bombayı patlatan kişi hiç mi korkmuyordu bu yer çökecek diye?
Timur, "..."
Bir anda elleri mahzenin direklerini tuttu. Gözleri duvarla birleştiği yerde sabitlendi. Maksim onun ani hareketlenmesi yüzünden kaşlarını çatarak ona baktı.
"Ne yapıyorsun?" diye sormaktan alamadı kendisini. Çocuğun gözünden geçen düşünceleri görüyor gibiydi. Tuana Lucas'ın ayağına baktığı için onları göremedi. Timur derin bir nefes verdi, birden bire sırıttı.
"İşte aradığım da buydu." diye fısıldadı yavaşça.
Maksim'in gözleri kısıldı ve, "Açık ol." dedi ifadesiz bir sesle.
Timur ona bir bakış atmadan, "Direkler yerinden oynadı. Şimdi tekrardan yerlerinden oynatmayı denersek başarabiliriz." derken sesinde heyecan vardı.
Maksim bir an ona baktı ve sonra, "Ne kadar da eminsin..." diye homurdandı. "Oysa ilk başta da bu ifadeyi yapmıştın."
Timur bir an aşağalayıcı gözlerini ona çevirdi. Maksim donmasını engelleyemedi. "Hey," diye mırıldanan Timur'un sesinde yüzündeki ifadenin aynısından vardı. "Denemeden geride durmaya ve kurtarılmayı beklemeye devam et o zaman." derken kendisi bir yere odaklanmıştı ve tutmuştu.
Maksim'in kaşı seğirdi. O arada Lucas, "Bu koca şeyleri nasıl yerinden oynatacaksın?" diye sordu. Hafifçe Tuana'ya yaslanmıştı, şikayeti yok gibi gözüküyordu.
Timur, "Fizik." dedi sadece.
Lucas'ın yüzü buruştu. Hiç de sevmezdi.
Tuana bir an Timur'un olduğu yeri süzdü ve demirlerin sabitlendiği yerlere baktı.
"Biraz daha sağa." diye mırıldandı istemsizce. Timur sesin söylediğini bir süre düşündü sonra bir adım sağa attı.
Sonra oraya doğru bir kuvvet uygulamaya başladı.
Gücü yine yetmedi.
Maksim'e bakmadan, "Aptal gibi duracağına yardım et!" diye bağırdı. Bomba olayından sonra buralar boşalmıştı resmen. Kimsenin olduğu yoktu.
Yani ya şimdi ya da hiçti.
Maksim bir an çocuğun yaptığı şeyi süzdü. Yüzünden bunun olmayacağını düşünen bir bakış vardı ama gözlerini kapatarak derin bir nefes aldı. Yardım etmeye karar vermişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖLGE BATAKLIĞI
Acción"Kanlı geçmişi ardında bırakmak sadece kaçıp gitmekle başarılabilecek bir şey değildi." Gerçek adını bile saklayarak yaşayan 'Berat' iki kardeşiyle birlikte normal bir hayat sürdürüyordu. Ta ki kanlı geçmişi onu bir kez daha bataklığa çekene dek. Fa...