-27. 'cursa'
-pespectiva autorului-David Martin închide ușa camerei în urma sa și coboară grăbit scările.
E trecut de ora nouă seara și el este deja în întârziere . La zece va începe cursa.
La rugămințile prietenului său Robert s-a hotărât să fie prezent și el. Chiar dacă frigul toamnei își spune cuvântul , se pare că Robert împreună cu Eric și Claudiu tot au reușit să organizeze această cursă.
Nu a mai scos motorul de săptămâni bune. Ultima dată făcuse o liniuță cu Patricia și-o lăsase să câștige, evident.
Că tot veni vorba de Patricia ... El crede că în curând va reuși să se împace cu gândul ca ea nu este pentru el . Este doar acel "fruct interzis" de care el nu se poate bucura.
Da , se pare că scena de la cafenea l-a lăsat cu un gust amar . O dezamăgire deoarece știe sigur că a filtrat doar pentru că se afla el acolo.
A reușit să înțeleagă că el îi face doar rău acelei fapturi inocente și că nu îi poate oferi inima lui de-a întregul.
Verifică din nou telefonul , apoi îl îndeasă înapoi în buzunarul jachetei din piele , închide formoarul , își pune casca pe cap și pornește motorul făcându-l să toarcă mecanic.În timpul ăsta , Patricia o așteaptă în fața casei pe Mona. Proaspăta șoferiță a reușit să își convingă mama să îi împrumute mașina .
Da , se pare că aflase de la prietena sa despre această cursă . Își făcuse curaj să meargă și ea acolo. Poate doar din ambiție , gândi ea prima dată după ce luase hotărârea . Abia puțin mai târziu își dădu seama că vrea să meargă acolo doar pentru că îi este îngrozitor de dor . Vrea doar să îl vadă. Au trecut atâtea zile triste în care și-a mințit inima că el se va întoarce și c-o să fie totul bine . S-a înecat în râuri de lacrimi și și-a pus mii de întrebări . Dar, iat-o acum ! E mai decisă ca niciodată să facă ea primul pas . A înțeles că a făcut o mare greșeală la cafenea și nu și-a dorit ca el să plece . Nu își înțelege nici acum gândirea de atunci. Nu l-a sunat pe acel Matei și nici nu are de gând să o facă . Știe sigur că îl iubește și va lupta pentru el.
Mercedesul alb al mamei prietenei sale se oprește în dreptul său. Deschide portiera și intră zâmbindu-i blondei de la volan.
- Ești sigură că vrei să faci asta ?
- Foarte singură! răspunde fără urmă de resentimente în timp ce-și închide centura.
- Foarte bine. prietena sa se împacă cu ideea și pornește mașina.
Cele două rămân tăcute pe tot parcursul drumului. Patriciei pare să îi distragă toată atenția guma Hubba Bubba de căpșuni pe care o mestecă și se chinuie să facă baloane imense , în timp ce prietena sa este extrem de atentă la condus. Știe că mama sa o va decapita dacă va păți ceva mașina.David oprește motorul , scoate cheile din contact și le bagă în buzunarul jeansilor , apoi coboară și își dă casca jos . O așează cu grijă pe motocicletă , apoi se grăbește către grupul de băieți care se pare că îl așteptau pe el.
- Bună seara ! salută începând să dea noroc cu aceștia .
- Credeam că nu mai vii , man ! veselia de pe chipul lui Robert era molipsitoare și David zâmbește la rândul lui.
- Am zis că vin și iată-mă , sunt aici. își aprinde o țigară și cercetează împrejurimile cu privirea. Și câți participanți sunt până la urmă ? întreabă rezumându-se de BMW-ul parcat în dreapta lui.
- Zece doar , se pare că pe mulți dintre ai noștri îi sperie frigul și norișori ăștia . explică Eric furios gesticulând .
- Ce-i drept , s-ar putea să plouă . adaugă David stingând țigara cu piciorul.
- Pe noi nu ne poate opri o ploicică ! strigă Robert furios.Mona parchează mașina în timp ce Patricia își aranjează părul și își verifică machiajul în oglinda micuță a mașinii.
- Ești pregătită ? blonda își întreabă prietena.
- Mai pregătită ca niciodată . spune categoric apoi deschide portiera și coboară strâmbând din nas datorită picăturilor de ploaie. Pff , ce vreme ! exclamă așezându-și cu grijă gluga gecii pe cap.
- Băieții sunt acolo , haide ! își ia prietena de mână și se îndreaptă spre grupul de băieți .
Patricia își simte bătăile inimii din ce în ce mai accelerate și parcă tot curajul o părăsea încet , încet . Ce va fi , va fi... Nu mai poate da înapoi acum.
David își îngrămădește mâinile în buzunarele jeansilor și este atent la conversația celorlalți băieți.
- Bună! aude o voce feminină , extrem de cunoscută, venind din spatele său.
Se întoarce în reluare și le vede pe cele două domnișoare. Ochii săi o ațintesc pe Patricia și inima i-o ia la galop .
Blonda își ia iubitul în brațe și îl sărută lung. Patricia rămâne într-un colț și evită privirea lui David.
- Patri , mi-ai lipsit ! Ce mai faci tu , frumoaso ? Eric se apropie de ea și o sărută pe obraji.
- Pai , nimic nou .răspunde și trage cu coada ochiului la bărbatul vizibil deranjat de prezența ei aici.
- Pe zi ce trece te faci tot mai frumoasă ! o complimentează și ea murmură un "mulțumesc " .
David se simte din ce în ce mai tulburat de prezența ei aici. Simte că fierbe în suc propriu. Cu greu se abține să nu o ia de mână și să plece doar ei doi de acolo , undeva departe.
- E zece fără cinci minute. Nu mai picură , haide să anunțăm cursa. spune David și face pași grăbiți îndepărtându-se de restul găștii.
- Iubito , mergeți voi două acolo și ne vedem la sfârșitul cursei. Robert le arată cu mâna celor doua fete locul și o sărută pe blonda.
- Ai grija , te iubesc !
- Și eu te iubesc ! Ține-mi pumni. o mai sărută odată , apoi pleacă spre ceilalți.
Toți participanții își ocupă locurile la linia de start și așteaptă nerăbdători începerea cursei.
- Fi-ți atenți băieți , o simplă mișcare greșită și puteți greși totul. Jeremy Stward râde plin de sarcasm reușind să-l facă de David să înjure.
- În locul tău aș prefera să tac ! îi replică Robert , dar nu reușește să îi șteargă zâmbetul tâmp.
Startul este dat și băieții accelerează la maxim lăsând nori de fum în urma lor. Fiecare dă tot ceea ce are mai bun.
Ajunși la jumătatea drumului, înainte unei curbe mari , bărbatul brunet strânge frână încet . Apoi strânge din ce în ce mai tare și se sperie teribil când observă că acestea nu funcționează. Încearcă să rămână calm și să păstreze controlul motorului cât mai mult , dar în cele din urmă situația scăpa de sub control, iese de pe partea carosabilă și se izbește din plin de un parapet.
CITEȘTI
Stay
רומנטיקהOamenii nu pot trăi fără iubire și nu sunt meniți să fie singuri. Mulți dintre ei, însă ,nu realizează importanța și valoarea unui suflet pereche , alături de care să împartă pământul , aerul , orizontul , vântul și viața și preferă să se arunce în...