23

39 11 0
                                    

Naura memandang sekelilingnya. Terlalu banyak buku dihadapannya dan baru dia sedari ketika itu dia berada di ruang bacaan. Naura melihat dua orang yang duduk tegak dihadapannya. Naura mengerutkan kening.

Dua wanita itu mengangkat muka mereka membuatkan Naura mengundur kebelakang. "Naura, ingatlah tempat ini. Disini kamu boleh mencari jawapan kepada soalan kamu." Naura memandang kertas yang sudah ronyok ditangannya.

Sejak dia sudah tidak mendapat mimpi itu, kertas itu juga turut dibuangnya. Sangkaannya sumpahan itu sudah berakhir, sebab itu dia sudah tidak mengalami mimpi itu. Kertas itu dibuka. "Kat sini? Aku akan jumpa kat sini?" Mereka berdua mengangguk.

Naura mengeluh tapi kepalanya turut mengangguk. "Naura." Panggilan itu membuatkan dia mendongak. "Jikalau kamu sudah menemukan kebenarannya, dalami isi tersuratnya itu dibawah cahaya purnama. Disitu baru kamu akan bertemu dengan kebenarannya."

Naura menjongketkan keningnya. "Kalau tak macam mana?" Dua orang wanita itu hanya tersenyum memandang kearah Naura. Naura memandang dua lagi susuk yang berjalan menghampiri dua wanita itu.

Naura mengamati wajah itu. Seperti lelaki. "Naureen! Naima! Jaga-jaga!" Tapi dua gadis itu hanya tersenyum. Dua susuk lelaki itu berhenti dibelakang dua gadis itu. "Jangan lupa untuk mencari Aiden datang hidupmu. Dia sangat penting kepada dirimu."

Naura mengerutkan keningnya. "Siapa dia?" Tapi, lama-kelamaan persekitarannya berubah putih membuatkan gadis itu panik. Dia menjerit kuat tapi semakin lama kawasan itu menjadi semakin silau.

Naura membuka matanya.

Aisyah yang berwajah risau dihadapannya itu dipandang. Aisyah meletakkan belakang tangannya didahi Naura. "Kau okay tak Naura? Kau sihat tak ni? Kalau tak, tak perlu lah kau sekolah hari ini."

Naura tersenyum nipis. Dia bangun dari baringnya. Tangan Aisyah yang melekap didahinya diambil kemudian digenggam. "Aku okay je lah. Just a nightmare." Aisyah tersenyum sambil mengangguk.

"Dah, bangun jom." Naura mengangguk. Genggaman tangannya dibuka dan gumpalan kertas itu dipandangannya. Dia membuka kertas itu dan isinya ialah petunjuk yang dijumpainya itu.

Naura hanya terdiam kemudian dia meletakkan kertas itu didalam beg kecilnya. Dia berdiri kemudian bajunya ditukar kepada sesuatu yang lebih elok sebelum mereka berdua keluar untuk menuju ke ruang makan. Kata Aisyah, mereka yang lain sudah ke ruang makan.

Naura mengeluh kecil. Mimpinya itu benar-benar mengangguk mentalnya.

🖤

Naura mengeluh kecil. Aryan yang berada disebelahnya dipandang sekilas. Lelaki itu berwajah beku tapi dia tahu yang lelaki itu menyimpan rasa geram terhadapnya. Naura mencuit bahu Aryan.

"Kau okay?" Ibu jari dan jari telunjuknya dipertemukan, dan lagi tiga jari naik keatas membuatkan terbentuknya bentuk 'ok'. Aryan memandang kearah Naura. "Kau tanya aku okay ke tak?"

Dengan nada berbisik dia menyoal Naura. Naura tersengih. "Alah, bukannya aku nak pun. Kau fikir aku nak sangat kena layan macam ni?" Aryan menjeling Naura membuatkan gadis itu mencebik.

Aryan memandang kebelakang. Suara lelaki itu betul-betul membuatkan dia tidak selesa disebelah Naura sekarang. Pandangannya diubah dari lelaki dibelakangnya kepada Naura.

"Baik kau halau mamat gigi pagar tu sebelum aku yang halau dia." Naura mengeluh sebelum menjeling Aryan. "Fine! Tunggu aku." Mereka berhenti dihadapan ruang bacaan. Naura bergerak kearah Asyraf bersama kawannya yang sudah tersenyum nakal.

Asyraf tersenyum kearah Naura. "Hai baby, dah ready nak jadi girlfriend I?" Naura tersenyum kekok. Macam mana dia nak bawa berbincang mamat senget ni hah. "Erm, macam ni. Aku tak selesa dengan kau macam ni."

PLASTIC MEMORIES Where stories live. Discover now