Karácsonyi különkiadás(2)

344 13 0
                                    

Úgy a film hatodik percénél tarthatunk, mikor Hanna sikít egy hatalmasat és a popcornos tálat feldobva beteríti a nasival az egész nappalit. A paplant a fejére húzva kuporog és hallgatja a manó idegesítően félelmetes nevetését, majd az azt követő sikolyokat.
A takaró alatt csúszva keresi a távirányítót, hogy kiűzhesse ezt a szörnyet a tévéből és az életéből. Pár kínkeservesen hosszúnak tűnő perc után meg is találja, majd kibújva menedékéből lekapcsolja a tévét, ezzel vak sötétségre és halálos csendre ítélve a szobát.
A szíve hevesen ver félelmében, míg olyan csendesen ahogy csak tud a lámpakapcsolóhoz vetődik és világosságot teremt a ház ezen részén.
Lihegve csúszik le a fal mentén, a távirányítót szorongatva, mint valami fegyvert. Pár perc fülelés után, mikor meggyőződött róla, hogy nem hallja a rémes manó nevetést négykézláb kúszva elkezdi összeszedni a lehullott kukoricaszemeket.
Hirtelen megszólal a telefon csengőhangja, mire hatalmasat sikítva veti magát hasra, a fejét fogva. Ezzel persze sikeresen kiöntve az eddig összeszedett kukoricákat. A telefonhoz kap, majd egyik kezét a szívére szorítva készül fel arra az eshetőségre, hogy esetleg a manó hívja.

- Halló? -szól bele bizonytalanul a telefonba.

- Szia kicsim! -hadarja Anita.- Az van, hogy végre elindultak felénk a tűzoltók, de nagyon lassan haladnak, szóval nem tudni mikor érek haza, de kaja van a hűtőben és minden más, ami kellhet neked ott van valahol az orrod előtt.

- Szóval nem jössz haza ma este. -jelenti ki tágra nyílt szemmel Hanna, mikor realizálja, hogy teljesen egyedül lesz az emeletes házban. A manóval.

- Meglehet és épp azért hívtalak, mert a telefonom le fog merülni, úgyhogy nem fogsz tudni elérni, de nyugi nem lesz semmi......

Aztán néma csend, ahogyan a vonal megszakadt. Szinte hallotta a saját szívverését, ahogyan a csend szépen megállt ezen a horrorisztikussá változott 24.-i estén.
Aztán lassan kifújja a levegőt és megrázva a fejét áll fel.

- Hihetetlen, hogy be vagyok tojva egy hülye filmtől! -motyogja magában.- Ez a manó nem is létezik!

Magabiztosan sétál ki a konyhába, ahol elővesz ollót, két tubus mustárt, alufóliát és folpackot, majd bevonul a kamrába szigszalagért és zsinórokért, emellett pedig egy régi, már évek óta nem használt mikulás babáért.

Miután minden dolgot, amiről úgy gondolta, hogy szüksége van odahalmozott az előszobába, csípőre tett kézzel megáll műve felett és bólint egyet. Egy hajgumival hátraköti a haját és végignéz a dolgain.

- Most pedig felporszívózok a nappaliban. -vesz hirtelen kanyart az említett helység felé.

*****

Miután nagy nehezen feltakarította a kukoricamaradványokat, visszatér az előszobába és egy papírt elővéve leguggol a halomnyi holmi elé. Listát készít az elkövetkezendő terveiről.

"Manó ellenes biztonsági rendszer"

Áll a papír tetején. Lejegyzeteli, hogy pontosan miben is áll ez a védelmi rendszer, majd a papírt a zsebébe gyűrve kiveszi a halomból a tojásokat, a vödörnyi savanyúságot és a chili paprikát.
Belép a konyhába és a dolgokat a konyhaszigetre téve elkezdi a konyhát tojásokkal telerakni. Az ablak alatt kétszer annyira sűrűn rakja a tojásokat, hátha a manó ott tervezne bemászni. Ezután minden egyes konyhakőre tesz egy-egy darabot. Mielőtt teljesen eltojásosítaná az egész helyet, csinál magának egy szendvicset, amit kitesz az előszobába.
Ezután végigrakja a konyhaköveket. A lépcső alatti tárolóból kiveszi a fellépőt és odaviszi a konyhaajtóhoz. Rárakja a vödörnyi savanyúságot, majd lepattintja a tetejét. Kinyitja a chilis üveget és a tartalmát beleönti a bödönbe. Visszateszi a fedőt, majd összerázza a keveréket. Félig kinyitja a konyhaajtót és ráügyeskedi a vödröt úgy, hogyha valaki esetleg ki akarná nyitni, akkor az egész a nyakába boruljon.

Most az előszobában lévő halomból kiveszi a mikulás babát, a zsinórt a filctollat és a kis égősort, majd besétál a nappaliba.
A kanapéra ülve az ölébe veszi a mikulást és a lemosható filctollat, majd szépen átváltoztatja az eddig kedves arcú babát, szörnyen vicsorgó rémmé.
Az ablakhoz megy és a redőny alján lévő, kör alakú kallantyút összeköti az eldöntött mikulással, akinek a kezét beállítja nagyjából 90°-os szögbe. Az égősort az ablak pereme körül vezetve, lelógatja majdnem a földig, a bekapcsoló gombját pedig odacelluxozza az ablak mellé.

Visszatér a már halomnak nem nevezhető kupachoz és kiveszi belőle a valahonnan előszedett billiárdgolyókat, a kis kosarat a fürdőből, a hólapátot a garázsból és magával viszi a celluxot is.
Az ajtónál leguggol és a kosarat ráerősíti a lapát fejére, amit pedig a már kiürített cipőtárolóra tesz, ami csak 20-30 cm magas. A fogast lecsupaszítja és odarakja az ajtó elé, majd a kis kosarat megtölti a billiárdgolyókkal.

Újra a kupacra néz és a maradék dolgokat felviszi az emeletre, ahol lámpát kapcsol, lefelé menet pedig a lépcsőn is. Visszatérve a földszintre először lekapcsolja a nappaliban a fényeket, majd az előszobában is megáll a kapcsoló előtt és ugrásra kész pozícióba áll. Lekattintja a kapcsolót és előre vetődve újra a fényárba érkezik.
Előveszi a két tubus mustárt, majd szépen felfelé haladva elkeni a lakkozott lépcsőfokokon. Mire felér, már az egész lépcső sárga és már csak pár dolog maradt, amivel csapdát állíthat a manónak.

Felveszi hát ezeket: alufólia, folpack, szigetelő szalag, egy köteg gumipók és egy adagnyi gumilabda. Először a lépcsőkorlátot összeköti a fallal pár cellux-csíkot húzva a kettő között. Aztán ezeket a csíkokat alapnak használva, áttekeri őket alufóliával, majd folpack-kal megerősíti az építményt, ami így szinte fal szilárdságú lesz.
Végül a labdákat szépen elhelyezgeti a fal mögött, majd berohan a szobájába és kihozza a hoverboard-ját,, amit a szülinapjára kapott és a labdák között elhelyezi, az egyik végét leragasztva.

Ezután felkapcsolja a villanyt a folyosón, a lépcsőn pedig le és elmegy zuhanyozni.

***** 

Immáron újra pizsamában bújik be az ágyába, a laptopját a kezébe véve. Az előző esetből tanulva, most inkább a "Karácsony Artúr" című (létező) rajzfilmet nézi meg.
Álmosan kapcsolja ki a gépet és fekszik le aludni, immáron biztonságban érezve magát a manótól.



FőcímlaponOnde histórias criam vida. Descubra agora