Sonradan Vazgeçtiğim ve Değiştirdiğim Şeyler

185 11 38
                                    

Evet benim kitapla ilgili önceden planlayıp sonradan vazgeçtiğim senaryolar ve fikirler aşağıda.Siz de yorumlarda fikrinizi belirtirseniz "Keşke böyle olsaymış,kitap daha güzel olurmuş." veya "İyi ki böyle yapmamışsın.O ne öyle?" gibi vs. çok mutlu olurum.

1)Mert Aslında 1 Bölümlük Bir Karakterdi.

Evet.Şöyle ki,Mert'in Bahar'la iş birliği yapması,sonradan arkadaş olmaları,birbirlerinden hoşlanmaları hiç hesapta yoktu.Mert aslında tek bölümlük bir karakterdi.Yani Bahar'ı kaçıracak,Bahar bir şekilde onun elinden kurtulacaktı.(Hatta Mert'e Gökhan'a yaptığı gibi tekme filan atabilir veya hapse attırabilirdi planlarıma göre.).Sonra de Mert'i bir daha kitapta hiç görmeyecektik.Ama Mert'in Bahar'ı kaçırdığı bölümde benim Mert'e kanım ısındı.Evet kendi kitabımdaki karaktere kanım ısındı :).Ve Mert ile ilgili planlarımı değiştirmeye karar verdim.

2.Tek Bölümlük Bir Karakter Olan Mert'in İsmi Başta Mert Değil Arda'ydı.

Evet ben Mert'in geldiği 12. bölümü yazarken taslaklarda Mert'in ismini Arda olarak yazmıştım.Hatta şöyle bir şey var:Mert gelmeden önce Mert'in adı kitabın 8. bölümünde geçiyordu.Bahar Gökhan'ı bıçakladıktan sonra Gökhan hastanede polislere,kendisini bıçaklayan kişinin düşmanı Mert olduğunu söylemişti.(Şimdi söyleyeceğim şeyi en eski okuyucularım hatırlayabilir ancak.Eğer hâlâ buradalarsa.).8. bölümde de başta Mert değil Arda yazıyordu ismi.Sonradan ben 12. bölümü yazarken aklıma geldi:Gökhan'ın kankasının adı da Arda.Bu yüzden ismini Mert olarak değiştirdim.8. bölümde de adı geçen kısmı Mert olarak değiştirdim sonradan.Ama 8. bölüm ilk yayınlandığında ismi Arda'ydı.Zaten dediğim gibi 1 bölümlük bir karakterdi başta.Sonradan kanım ısındı ve fikrimi değiştirdim.Ama eğer Gökhan'ın kankasının da adı Arda olmasaydı şu anda Mert'in adı Arda olacaktı.

3.Ateş ile İlgili Planlarım Farklıydı.
Şöyle ki,ben Ateş ile ilgili farklı planlar yapmıştım.Ateş'in ilk geldiği zamanlar.Ateş Bahar'ın hayatına girip esas erkek olmaya çalışan diğer erkeklerden farklı olacaktı.Ateş diğer erkeklerden farklı olarak Bahar'ın senaryoya karşı koymaya çalıştığının gayet farkında olacaktı ve oyununu buna göre oynayacaktı.Bahar'la anlaşma yapacaktı:"Eğer benimle sevgiliymiş gibi davranırsan ailen,Gökhan ve diğerleri senin senaryoya uyduğunu zannederler ve sana hiçbir şekilde müdahale etmeye çalışmazlar.Sen de senaryoya karşı koyma yolunda yapmak istediğin her şeyi rahat rahat yapabilirsin.Kimse sana müdahale etmeye kalkmaz.Yapman gereken tek şey benimle sevgiliymiş gibi davranmak.Ben sana yardımcı olabilirim." şeklinde bir anlaşma.Tabii Ateş'in burada asıl amacı Bahar'a bu şekilde yaklaşıp kendisine âşık etmek ve senaryonun gerçekleşmesini sağlamak olacaktı.Bahar aslında Ateş'in amacının ne olduğunu gayet net anlayacaktı ama Ateş'in teklifini kabul etmenin onun işine çok yarayacağını düşünecekti.Bu yüzden "Ateş'in asıl amacını gerçekleştirmesine fırsat vermeden teklifini kabul edip durumdan faydalanabilirim." diye düşünüp teklifini kabul edecekti.Bahar ve Ateş iş birliği yapacaktı.Ve Bahar Ateş sayesinde senaryoya daha rahat karşı koyabilecekti.

4.Ateş-Bahar
3. maddedeki fikiri dediğim gibi düşünüyordum.Ve sonradan şöyle bir şey de aklıma gelmişti:Bahar ve Ateş karşılıklı çıkarlarına dayalı iş birliği yaparlarken birbirlerine gerçekten âşık olabilirlerdi.Ama yine de Wattpad'e bir noktada karşı koyabilirlerdi.Ateş Bahar için mafyalıktan vazgeçebilirdi vs. İyi ki bu fikirden vazgeçmişim.Çünkü bu kitabın yazılış amacına aykırıydı.Yani kitap eleştirmeye çalıştığım o klişelere dönerdi sjsnjsmsmeksk Ama âşık etmeden 3. fikri uygulamak güzel olabilirmiş aslında.Neyse,dediğim gibi vazgeçtim ve onun yerine Mert ile işbirliği yaptırdım.

5.Mert'in Gitmesi.
Bu arada hep de Mert ile ilgili şeyler jsjksjskskslek

Şöyle ki,Mert'in kitaptan ayrılması da planda yoktu.Mert'in kitaptan ayrılmasının tek bir sebebi var:Orijinal Bir Wattpad Hikâyesi ve Sıradan Kız crossoverı yapmak istemem.Yani (Biliyorum bana kızacaksınız ama) eğer Orijinal Bir Wattpad Hikâyesi'ni hiç yazmasaydım Mert kitaptan hiç ayrılmayacaktı.Gerçi Mert bu kadar uzun süre o kitapta durmayacaktı yine planlarıma göre.1-2 bölüm sonra Sıradan Kız'a geri dönecekti.Yani çok kısa bir ayrılık olacaktı.Sonradan değiştirdim ve planlarım gereği daha uzun tuttum.Yani evet crossover için gitti ama sırf crossover için bu kadar uzun süre durmadı.Ben planlarım gereği öyle yaptım.

6.Ferit
Goodboy Ferit karakteri aslında kitapta daha aktif olacaktı.(Ki bu hâlâ olabilir.).Ve Bahar ile Ferit'i sevgili yapmak da aklıma gelen fikirlerdendi.(Kitabın ilk başlarında.)

7.Gökhan Gidebilirdi.
Şöyle ki,kitabın başlarında Bahar Gökhan için "Lütfen başka bir yazar alsın şu çocuğu kitabına." filan diyordu.Gökhan'a da "Git bu kitaptan." filan diyordu.Eğer orada başka bir yazar "Ben bu karakteri kitabımda kullanmak istiyorum." filan deseydi direk verecektim.Ve Gökhan kitaptan gidecekti.Çok uzun zaman önce.Ama Gökhan'ın hiç taliplisi çıkmadı jsksmsmsmsm

8.Orijinal Bir Wattpad Hikâyesi'nde Yaşananlar

Bahar'ın Mert'i bulmak için Orijinal Bir Wattpad Hikâyesi'ne gittiği sahneyi ben aslında başta farklı kurgulamıştım.Bahar'ın gitmesine yardımcı olacak kişi Akın değildi.Yazardı.Yani daha doğrusu Bahar yazarı bir şekilde tehdit edecekti ve kendisini diğer kitaba göndermesini isteyecekti.Yazar da (yani ben) bunu yapacaktı.Ama sonradan yazar (Yani ben) kıllık yapacaktı ve Bahar ile beraber Gökhan'ı da yollamak şartıyla bunu kabul edecekti.Bahar oraya gidince bir şekilde Gökhan'ı atlatacaktı ve Mert'i bulup onu geri dönmeye iknâ edecekti.Ama Badboy Francisco gitmelerine izin vermeyecekti.Tam o sırada Gökhan yardımlarına yetişecekti.Badboy Francisco vs. Gökhan kapışma sahnesi olacaktı.Sizce kim alırdı?

9.Finalle İlgili Bir Fikirdi Ama Değiştirdim.

Finalle ilgili eski fikirlerimdendi ama sonradan vazgeçtim şimdi söyleyeceğim fikirden.O yüzden söyleyebilirim.Spoiler değil,merak etmeyin.Dediğim gibi vazgeçtim.Gelelim o fikre:Finalde Gökhan'ı giyotinle idam etmek de fikirlerim arasındaydı ama dediğim gibi vazgeçtim jdnskdmdmd

Bu kadardı.Aklıma başka gelmedi.Eğer sonradan geçmiş fikirlerimden aklıma gelenler olursa yazarım umarım.

Kendinize iyi bakın,sağlıcakla kalın.

Sıradan KızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin