Merhabaaa, nasılsınız?
Minik bir not düşmek istiyorum. Öhöm öhöm LÜTFEN OKUYUN:
Bölüm sıklığı ve uzunluğu ile ilgili hala çok yorum alıyorum. Yeni gelenler vs olabilir tabi ama her defasında aynı açıklamayı yapmak istemiyorum. O yüzden bir talebi olan varsa 'Bölümlerle İlgili' diyerek paylaştığım duyuru bölümünü okusun lütfen.İkinci olarak haftada 2 bölüm attığım için hangi gün yeni bölüm gelir ben de bilmiyorum. Çünkü salı hariç hemen hemen her günkü ders çalışma programım aynı. Ne zaman boşluk bulursam rastgele tamamlayıp atıyorum. O yüzden yeni bölüm ne zaman gelir sorusuna benim de verecek bir cevabım olmuyor maalesef.
Şimdilik bu kadar, teşekkür eder, iyi okumalar dilerim efenim✨
🔱 🔱 🔱
Derin nefes al ve ver. Al ve ver. Sakin ol Gülce. Profesyonel davran. Profesyonel davran. Karşındaki kişi senin hastan. Sana ne derse desin duygularına yenik düşemezsin. Öfkelenme, üzülme, kırılma. Hastan o senin, sen de doktorsun.
Barbaros aynı surat ifadesiyle beni izlerken derin bir nefes daha aldım. Ona cevap vermeden önce biraz beklemem gerekiyordu. Kısa bir durum değerlendirmesi yaptım.
Pekala, karşımda başkası olsa bu dedikleri karşısında 'Seninle mi uğraşacağım?' der ve yoluma bakardım. Ya da yaptığı hatayı fark etmesi için tavır takınır, biraz soğuk davranırdım. Ama bulunduğumuz durumu unutmamam gerekiyordu.
Barbaros sağlıklı bir insan değildi. Çocuk gibi ona trip atmam ve hatasını anlamasını beklemem çok saçma olurdu. Bunu anlayacak olsa zaten sosyopat teşhisi koymazdık. Aynı şekilde dediklerine kırılmamalı ya da sinirlenmemeliydim. Neticede ben onun doktoruydum ve kendi nefsimi, duygularımı, gururumu kıracak bazı şeyleri görmezden gelmeliydim. Kendi duygularıma göre hareket edemezdim. Şu an Barbaros'a kırılıp bağırmam sadece tedaviyi yanlış yöne çekerdi. Sakin olmalı ve profesyonel davranmalıydım. Mantıklı bir cevap vermeliydim. 'Düşün kızım, düşün.'
"Biliyor musun Barbaros, aslında çok haklısın. Nergis çiçeğinde olduğu gibi her şeyin ve herkesin iyi ve kötü yanları vardır. Bu çok anormal ya da yıkıcı bir durummuş gibi nergis üzerinden bunu yüzüme vurman anlamsızdı. Şayet zaten doğal olan bu zıtlıktı. Aydınlığın olduğu yerde karanlık da vardır. Ya da kötüyü görmeden iyinin değerini anlayamazsın. Burada sorun olan şey senin bakış açın. Hayatında yer alan her şeyi kötü yönleriyle mi ele alırsın? Nergisin faydaları varken zehrine mi odaklanırsın? Her zaman olumsuzluğu tek başına değerlendirirsen bu senin hayat verimini büyük ölçüde düşürür. Hakaretinden ziyade bakış açına üzüldüğümü söylemek durumundayım."
Dediklerim karşısında Barbaros'un gözleri hafifçe kısıldı. Yine bir şeyleri düşünen yüz ifadesine geri dönmüştü.
"Bir dakika bir dakika doktor. O kadar laf söyledin ama dediklerimin hakaret olduğunu da nereden çıkardın?"
"Nasıl nereden çıkardım Barbaros? Bu çok açık değil mi? Mesleğim gereği ben bazı davranışlarını görmezden gelip duygularımı kontrol edebilirim ama aynı sözleri başka birine söylesen kim bilir ne kadar kırılırdı."
"Hah cidden çok saçma. Ben kimin neye kırılacağını nereden bilebilirim ki? Oturup da çetelesini mi tutuyorum bu buna kırılır bu buna üzülür diye? Aynı kelimeleri biri bana söylese sikimde bile olmazdı. Neyin kırıcı neyin aksi olduğunu anlamıyorum. İnsanların söylediklerinin olumlu ya da olumsuz bende bir etkisi yok çünkü."
"Bunu tahmin edebiliyorum elbette. Sana hakaret de edilse iltifat da edilse hiçbir şey hissetmeyeceğin için sözlerin ve davranışların karşısında insanların ne tepki vereceğini de anlamıyorsun. Biz buna kısacası empati kuramamak diyoruz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bana İyi Gel
General FictionBir sosyopatı iyileştirebilir misin doktor, yoksa o sosyopat seni de mi delirtir? • Gülce Ayoğlu - Barbaros Demirkan • 🔱 🔱 🔱 Acı içindeki sesiyle ellerini makinenin yanına vururken transa girmiş gibi "İstemiyorum...