Bölüm 15 •Tedavi Süreci•

45.3K 3K 656
                                    

Merhabalaaar💛

Bölüme geçmeden önce size bir şey söylemek istiyorum. Bazı bölümlerde 20 beğeni varken son birkaç bölümdür 7 oy anca geliyor. Halbuki okunma sayısı çok daha yüksek. Sınır koymayı sevmiyorum ama oylar düşüyor yavaş yavaş ☹️

Lütfen alttaki minik yıldıza basıp şu gariban yazarı sevindirir misiniz, teşekkür ediyorum ❤️⭐

                          🔱 🔱 🔱

Barbaros tam olarak tedaviyi kabul ettikten sonra hızlıca zihnimden izlememiz gereken adımları geçirdim.

Önceden araştırdığım için az çok kafamda bir yol haritası vardı. Tabii ki bunları Barbaros'un da bilmesi gerekiyordu. O yüzden hazır düzgün bir iletişim yakalamışken yavaştan tedavi süreci hakkında onu da bilgilendirmeye başladım.

"Anlaştığımıza göre izleyeceğimiz yolu az çok bilmen gerektiğini düşünüyorum Barbaros."

Tekrar konuşmaya başlamamla ilgisini çekmiş olmalıyım ki bakışlarını tekrar bana doğru çevirdi.

" Zaten önceden kaldığın hastanelerdeki raporların elimde. Az çok ne tür bir hastalığın olduğunu biliyoruz. Tabii ki risk almamak ve tam teşhisi koymak için bazı testler yapmamız gerekecek. Bunu şu yüzden istiyoruz. Büyük ihtimalle sana sosyopati teşhisi koyacağız. Ama sosyopati ve psikopati oldukça birbirine benzeyen iki hastalık. Sosyopatlık ve psikopatlığın en temel benzerliği, iki kişisel bozukluğunda da empati ve suçluluk duygusundan yoksun, genellikle çevresindeki insanların üzerinde güç sahibi olmaya çalışma, yaptığı herhangi bir davranıştan pişman olmama, davranışlarının sorumluluğunu üstlenmeme duygularını içermek var. Tanıdık geldi mi?"

Tek kaşımı kaldırıp ondan bir tepki bekledim. Çünkü bu saydığım özellikle Barbaros'ta da olan şeylerdi.

"Ne yani, tüm bu saydığın şeyler kötü özellikler mi? Saçmalık. Empatiye ne gerek var, illa sik kadar beyni olmayan aptal insanları anlamam mı gerekiyor? Ya da güç sahibi olmayı kim istemez? Bunlar karşıdaki insanın aptallığı, kendini kullandırtmasın, ezmesin. Ben mi acıyacağım karşımdakine? Güçlü olan her zaman kazanır ve bunu istemek en temel hakkım. Güçlüysem ezerim, arkama bakmam."

Sözlerini bitirdikten sonra alayla güldü. Dediklerim ona epey saçma gelmiş olmalıydı. Ki hafiften sinirlenmeye başlamış gibiydi. Hala davranışlarının normal olduğunu düşünüyordu. Pekala zaten ilk günden aksini kabul etmesini bekleyemezdim. Barbaros'u daha fazla kışkırtmamak için anlatmaya devam ettim.

"Tamam ben bir şey demiyorum. Sakin ol Barbaros."

Sakin ol dememle daha da öfkelenmiş olacak ki kaşlarını çatıp bana ölümcül bakışlar atmaya başladı.

"Bana sorunlu muamelesi yapmayı kes doktor! Hala ipler kimin elinde unutuyorsun."

"Hayır hayır. Sorunlusun demiyorum. Ah, her neyse."

Laf anlatamayacağımı fark edince kısa kesip devam ettim.

"Sana sosyopatlık ve psikopatlığı anlatma nedenim şuydu. Yapılan çalışmalar sonucunda, sosyopatlardan farklı olarak psikopat kişilerin beyinlerinin duygularla ilgili bölümününde yani amygdalada, dürtüleri ve karar almayı yöneten orbitofrontal cortex arasındaki bağlantıların hatalı olduğu belirlenmiş.
Bu iki bölümün psikopatlarda farklı olduğu biliniyordu ancak aralarındaki bağlantının hasarlı olduğu kesinleşmiş oldu.
Daha özet anlatımda, beynin iki bölümü arasındaki bağlantının, psikopatlarda diğer insanlar kadar iyi olmadığını söyleyebiliriz. Bunu iki bölge arasında uzanan bir yola benzetirsek, psikopatlarda yol çukurlu, iyi korunmamış durumda."

Bana İyi GelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin