Ep 2

1.7K 157 7
                                    

Suasana cafe Tudung Merah agak sibuk dengan pelanggan. Tambahan pula pada hari cuti. Dekorasi dalaman cafe itu tidak ubah seperti cafe di jepun. Itulah salah satu punca yang menarik perhatian pelanggan.

Kelihatan pelayan perempuan dan lelaki kehulu-kehilir menghantar pesanan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelihatan pelayan perempuan dan lelaki kehulu-kehilir menghantar pesanan. Sepanjang cafe Tudung Merah itu beroperasi, pelanggan yang datang tidak pernah menghampakan pasangan Iskandar dan Habibah selaku pemilik Cafe.

Habibah mendulang air ke arah sebuah meja yang diduduki oleh Racer dan Balqis. Iskandar yang melihat akan itu terus bangun dan menghampiri Habibah.

"Aitss! Sayang ni.. abang dah cakap dah jangan bawakan. Suruh je lah budak -budak tu yang hantarkan. Sayang tu dahlah mengandung. Kalau jadi apa-apa nanti siapa yang susah? Abang... jugak"leter Iskandar. Sejak Habibah disahkan hamil, Iskandar sangat protective akan pergerakan Habibah. Setiap langkah Habibah di jaganya. Maklumlah.. baru nak dapat anak kan.

"Abang, saya bawa dulang je pun. Bukannya bawak dumbell. Lagipun sy baru je nak masuk 4 bulan. Perut pun tak nampak lagi. Dah! Tepi! Saya nak lalu"Habibah menyambung langkahnya ke meja. Iskandar turut mengikut jejak Habibah.

"Is, kau boleh tak jangan gabra sangat. Bib nak jalan sikit pun kau perhati je dia. Kesian pulak aku tengok si Bib ni. Kau relax dah ar. Dia tahulah nak jaga kandungan tu macam mana"kata Imran.

"Entah! Aku yang tengok pun rimas"tambah Safwan.

"Korang tu tak ada anak lagi, korang tahu apa? Aku ni teruja tau nak jadi daddy"balas Iskandar.

"Ni lah manusia zaman sekarang. Bro, orang, tak payah nak tunggu ada anak dah tahu semua benda tu. Jangan ingat orang tak ada anak lagi ni tak tahu apa-apa ke?"celah Hayiz.

"Erm..."Iskandar sudah mati kata.

"Tahu pun tak tahu nak balas"kata Habibah.

"Sampai hati sayang tak backup abang..."renget Iskandar.

"Tak payah manja sangatlah. Buruk kau tahu tak"kata Safwan ketawa. Yang lain turut tergelak.

"Qis, macam mana pergi honeymoon dengan monyet? Okay?"tanya Habibah.

"Ptts! Sayang.. jaga bahasa tu"tegas Iskandar.

"Ops! Sorry, terlepas". Imran memandang Habibah denagn jelingan geram.

"Okay je. Tak ada pun perangai monyet dia tu keluar. Tapi.. bila minah salleh lalu je depan mata.. memang segala jenis binatang yang keluar. Sampai aku naik geram"jelas Balqis.

"Kau memang tak berubah kan Im"kata Hayiz.

"Kejap. Kau tengok mat salleh ke.. minah salleh?"soal Safwan mengusik.

"Hish! Apa pulak aku nak tengok lelaki. Tengok perempuan lah baru best.."kata Imran mengangkat kedua-dua keningnya beberapa kali dengan sengihan.

Pantas tangan Balqis mengcubit Imran. Wajah Balqis turut berkerut geram.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now