Ep 52

826 99 13
                                    

Dua hari sudah berlalu sejak kejadian pertengkaran Hayiz dan Kristina. Pagi itu, Hayiz awal-awal lagi sudah merangkat ke pejabat. Hubungannya dan Kristina masih lagi tegang. Kristina menuruni anak tangga siap mengenakan pakaian formal pejabat. Dia melabuhkan duduk di meja makan dengan wajah yang mendung.

"Kris, kenapa pucat je ni? Kris tak sihat ke?"tanya Ridzwan.

"Eh! Tak ada pa.. Banyak sangat fikir kut"jawab Kristina

"Kalau tak  sedap badan, jangan masuk office lagi. Nanti susah nak buat kerja".

"Tak apa pa, Kris dah sihat dah. Lagipun kerja dekat office tu bertimbun-timbun tak settle".

"Kris gaduh dengan Hayiz?"tanya Elly. Kristina memandang Elly drastik. Senyuman palsu di ukir dengan gelengan.

"If anything you want to share, just talk to me. Kris tu mengandung. Jangan stress sangat. Segala masalah mesti ada jalan penyelesaiannya. Yang utama, jangan cepat melatah dengan dugaan yang datang. Cuba untuk selesaikan dengan baik"pesan Elly.

Kristina hanya melakar senyum dan mengangguk. Dia menyuakan makanan ke mulut. Walaupun dia tiada selera untuk menjamah makanan, dia memikirkan anak yang dikandungnya.

🌹🌹🌹

"Hayiz, kau sure ke Kris curang belakang kau. Kau jangan main serkap jarang je. Nanti diri kau sendiri yang merana tau"tutur Imran.

"Serkap jarang apanya. Terang-terang dalam video tu dia kan? Siap bertepuk tampar bagai. Eh! Hati ni yang sakit tau"kata Hayiz.

"Hayiz, kau kena ingat. Bini kau tengah mengandung sekarang ni. Kandungan dia baru sebulan. Janin tu belum kuat lagi. Kalau kau buat perangai macam ni, dia akan stress au. Kau nak ke bini kau gugur?".

"Eish! Asal kau cakap macam tu? Sepatutnya kau doakan benda yang baik-baik".canggah Hayiz.

"Habis tu kau? Baiklah benda yang kau fikir tu?. Bro, aku kenal kau dah lama tau. And aku dah kenal Kris tu lagi lama dari aku kenal kau. Dia bukan jenis yang suka main kayu tiga ni"kata Imran. Hayiz diam. Dia mula fikirkan apa yang Imran katakan.

"Ni, aku nak tanya kau. Siapa yang send video tu dekat kau?"tanya Imran.

"Entah. Nombor tak kenal".

"See, sah-sah ada orang yang tak puas hati.. nak hancurkan rumah tangga kau. Tak pun, kau pergi jumpa Nick, kau slow talk dengan dia. Be rational. Jangan disebabkan satu video, rumah tangga kau hancur"nasihat Imran. Hayiz mengeluh berat.

"Yelah.. tapi.. sejak bila kau jadi perunding rumah tangga ni?".

"Eh! Ini Imran lah.. pakar dalam berlakon jadi bodoh tapi aslinya pintar"Imran menjungkitkan keningnya dengan sengihan.

"Hah! Sengal"Hayiz tergelak.

🌹🌹🌹

Sejak pagi tadi Kristina termenung menungkat dagu. Fail dihadapannya di tenung hiba. Pen dijari di pusingkan.

"Yo! Sepupu ku yang cantik berseri-seri"terjah Imran. Laju tangan Kristina membaling pen ditangannya ke arah Imran.

"Ops tak kena hehehehe"perli Imran menggayakan seperti budak kecil. Kristina tergelak kecil melihat tingkah Imran.

"Kau nak apa ha! Monyet. Datang pejabat aku buat perangai monyet kau"tutur Kristina tersenyum geli hati.

"Haa.. macam nilah aku nak tengok. Senyum, gelak.. bukan monyok macam tempoyak basi"kata imran mengcapai pen yang dibaling Kristina tadi dan menapak ke meja.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now