"Why not you make your design like this, with the classic colour"katanya memberi cadangan.
"Herm... not bad. Quite nice. And i want to change this area and this too".
"Sure. I will make the perfect renovation for you"katanya lagi
"Okay.. so we can proceed with this design sir?"tanya rakan sekerja disebelahnya pula.
"Sure. I will pay the deposite tomorrow and..."
Tiba-tiba telefonnya berdering menandakan ada panggilan masuk. Dia mengeluarkan telefon bimbit dari beg tangannya dan tertera nama pemanggil pada skrin telefon.
"Erm.. hehe.. sorry i got a call. Just proceed. I need to answer this call first"tuturnya menatang senyum.
Rakan sekerjanya dan clien itu mengangguk. Dia menapak ke luar dari cafe lalu menjawab panggilan itu dengan raut wajah yang agak berkerut.
"Hello. Kau nak apa call aku ni? Aku tengah meeting dengan clien tau"jawabnya.
"Sorry Haira. But this is very important thing yang aku perlu bagitahu kau". Kata suara dari dalam telefon.
"Apa dia yang penting sangat tu?".
"Nanti aku send dekat kau. Aku letak dulu". Panggilan terus dimatikan. Haira melarikan telefon dari telinganya. Aplikasi whatsapp di buka. Satu notifikasi masuk dari Iman.
"Video apa pula si lembut ni bagi dekat aku ni"omel Haira sendiri.
Video itu di tekan dan terpancarlah figura seorang lelaki dan seorang perempuan berada di lobby lapangan terbang sedang beramah mesra. Terus membulat mata Haira.
"Ni bukan ke perempuan tu. And who is this guy? Oh! My! God! This is very hot issue. I should send it to my honey"Haira tersenyum sinis. Jarinya menjalankan tugas menghantar video itu kepada siapa lagi kalau bukan Hayiz.
"Thank you Iman. Lepas ni.. mesti diorang akan bergaduh besar and senanglah aku untuk dapatkan Hayiz"kata Haira sendiri. Bibirnya menjungkit senyum sinis.
Kakinya di hayun masuk kembali ke dalam cafe di mana rakan sekerjanya iaitu Raiz berada.
🌹🌹🌹
Kereta Kristina berhenti dihadapan satu rumah yang agak besar dan berstruktur traditional. Pintu kereta ditolak dan sebelah kakinya melangkah keluar sambil matanya tidak lekang dari meihat rumah itu.
"Is it your aunt house?"tanga Kristina.
"Yah.. why? It quite old but still nice"jawab Nick.
"No.. it is beautiful"balas Kristina.
"My uncle build this house by his own. He really like the classic traditional design but still want to keep the modern element in there"Jelas Nick.
"Ow.. that's cool".
"So, thank for sending me here. I think you should go home now. Aku tak naklah nanti suami kau serang aku pula"gurau Nick.
"Ceh! Tak adalah. Suami akak tak akan serang orang. He is very patient person".
"Ye lah.. bawa kereta tu elok-elok."pesan Nick sambil melangkah menghampiri rumah.
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021