Ep 3

1.5K 155 17
                                    

"I'm home Mummy! Grandpa!"sahut seorang gadis memasuki rumah agam dengan penuh keriangan.

Mummy Maria dan Dato'Sri Nizam yang duduk di ruang tamu berpaling drastik. Terbuntang mata Mummy Maria apabila melihat gadis itu tercegat di hadapan pintu.

"Mummy.. why your face like that. Kenapa? Tak percaya ke Kristina Airin dah balik"kata gadis itu sedikit sinis.

"Oh! My grand daughter. You look beautiful. Come sit here"pelawa Dato'Sri Nizam.

"Thank you grandpa"gadis itu melangkah menghampiri datuknya lalu merebahkan duduknya di sisi Dato'Sri Nizam.

"Kristina, kenapa? Kenapa baru sekarang Kristina nak balik?"tanya Mummy Maria masih lagu terkejut.

"Don't you remember what did you do to me long time ago? Atau mummy buat-buat lupa? Mummy yang halau Kristina duduk dengan pak lonb dekat New York, now mummy nak tanya Kristina kenapa baru balik sekarang?. Huh!"bidas Kristina dengan kaki disilangkan.

"Kris, mummy minta maaf. Mummy tahu mummy salah. Mummy dah sedar kekhilafan mummy. Please.. maafkan mummy"rayu Mummy Maria menunduk. Wajah Kristina yang tadinya ketat mula mengendur.

"Dahlah Mummy. Kris dan lama maafkan Mummy. Kris pun rasa bersalah dengan diri Kris. Kalau bukan sebab Kris, Kaisara takkan hilang ingatan. And, Kris ada jumpa Kaisara senyap-senyap tanpa pengetahuan mummy. I'm so sorry. Kris cuma nak Kaisara ingat Kris. Cause i'm her twin. And also she is my sister. I feel bad if i be missing like that"jelas Kristina.

"Sudahlah.. benda yang lepas tak payahlah nak di ingat lagi"celah Dato'Sri Nizam.

"Oh ya! Kristina akan terus menetap di sini. Sebab ada amanah yang Kris perlu tunaikan".

"Amanah? Dari siapa?"tanya Mummy Maria.

"Dari kakak. She want me to take over the company. Kakak dah serahkan segala saham dekat Kris. Sebelum kakak meninggal dunia".

Dato'Sri Nizam dan Mummy Maria memandang antara satu sama lain.

"You know about that?"tanya mummy Maria.

"I know Mummy. Kristina ada waktu Kaisara di kebumikan. But, at that time i need to go to airport as soon as possible. She is the only person that i love. Kris sayang sangat dekat kakak. Tapi, kenapa kakak tinggalkan Kris"tanpa di pinta, air mata jernih Kristina mengalir ke pipi.

Mummy Maria yang duduk di hadapannya segera beralih tempat duduk di sisi Kristina lalu memeluk Kristina erat. Kepala dielus dan di kucup penuh sayang.

"I'm sorry sayang. Mummy dah pisahkan Kristina dengan Kaisara. I'm so sorry"tutur Mummy Maria.

"Dah lah.. tak payahlah nak sedih lagi. Tak elok. Sedih Kaisara nanti. Dah. Yang penting sekarang Kristina dah balik di pangkuan keluarga"kata Dato'Sri Nizam.

Pelukan dileraikan. Mummy Maria mengsat air mata Kristina dengan senyuman dibibir.

"Malam ni Kris tidur sini ya. Mummy masak. Kita lunch sama-sama".

Kristina mengangguk. Mummy Maria bangkit dari duduknya terus menuju ke dapur untuk memulakan tugas memasaknya.

"Atok, Kristina nak naik atas kejap"pinta Kristina. Dato'Sri Nizam hanya mengangguk.

Kristina bangkit dari duduknya. Kaki diatur menaiki tangga. Langkahnya perlahan sahaja menaiki anak tangga memorinya berputar kembali.

"Kakak! Kejarlah Kris..."ujar Kris keriangan.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now