"Babe, you okay ke kalau tinggal sorang-sorang ni?"tanya Sherly.
"I okay lah. You tu, nanti dah dekat sana jangan lupa I pula"tutur Haira.
"I tak lupalah.."balas Sherly.
"Babe, if anything happen terus je call kitorang tau"tutur Venessa pula.
"Iya.. you ni.. i dah besar tau. Pandailah I jaga diri I. Korang berdua ni tak payah risaulah".
"Ni, I nak pesan sikit. Stop drunk okay. Jaga baby dalam perut you tu".pesan Shely.
Haira memeluk tubuh dengan mata digulingkan. Dia sudah muak dengan pesanan dari sherly.
"Betul tu. You accept jelah Iman tu. His not bad tau. Rupa ada, badan pun hot. Tak macam budak lelaki yang you cerita dulu tu"kata Venessa.
"Ish! Dahlah.. korang ni banyak pula mengomel dia. Nanti terlepas flightkan susah"pintas Haira.
"Iyalah.. take care tau"kata Sherly memasuki perut teksi.
"Bye babe"Venessa melambai. Dia turut membolos masuk kedalam teksi. Haira membalas lambaian itu dengan senyum.
Teksi mula bertolak ke lapangan terbang. Sherly dan Venessa mendapat tawaran kerja tetap di Brunei. Jadi mereka terpaksalah meninggalkan Haira sendirian dirumah. Jika ditolak, memang susahlah nak dapat kerja lepas tu.
Setelah wujud teksi itu hilang dari pandangan mata Haira, dia menutup pagar menggunakan alat kawalan jauh. Kaki terus diatur memasuki rumah. Tangan memulas tombol pintu lalu daun pintu itu ditolak. Dengan tiba-tiba, ada seseorang mendorong Haira masuk ke dalam rumah dengan kasar. Hampir saja dia tersembam di lantai.
Haira menoleh melihat siapa si gerangan itu. Terbelalak matanya melihat wujud ayahnya di hadapan mata. Dia cuba untuk lari naik ke bilik. Tetapi ayahnya terlebih dahulu menarik rambutnya membuatkan badannya terdorong kebelakang merapati tubuh ayahnya yang besar dan bidang itu. Tangan kekar ayahnya memaut pinggang rampingnya bagi mengunci Haira dari bergerak.
"Lepaskan aku!! Kau nak apa lagi hah!!"teriak Haira meronta untuk melepaskan diri.
"Eh.. shh..shh..". Haira memejamkan matanya. Wajahnya jelas kelihatan takut. Kerana wajah ayahnya betul-betul melekat pada sisi kepalanya.
"Aku datang sini.. macam biasalah.. aku nak duit".
"Aku tak ada duit!! Lepas!!"Haira meronta lagi.
"Kau nak aku minta secara kasar, atau secara halus. Aku cakap bagi tu.. BAGI JELAH!"tubuh kecil Haira di lempar di atas sofa. Haira menjerit kesakitan. Dia mengesotkan badannya kebelakang.
"Sumpah ayah. Kakak tak ada duit.."Haira bertutur dengan baik. Wajahnya sudah basah dengan air mata.
Ayahnya tidak mempedulikan rayuannya. Butang baju kemeja dibuka satu persatu. Kaki menapak menghampiri Haira. Wajah bengis ayahnya membuatkan Haira makin galak menangis dan merasa ketakutan.
"Ayah tolong ayah..."Haira merayu dia mengesot sehingga belakang badannya bertemu tangan sofa.
"Ayah.. jangan ayah.. JANGAN!!!"
🌹🌹🌹
Iman terbangun drastik dari tidurnya. Dadanya berombak laju. Dahinya yang berpeluh disapu menggunakan kekura tangan. Matanya beralih memandang jam dinding. Jam menunjukkan pukul 11 malam. Dia rasa tidak sedap hati. Seperti ada sesuatu yang akan berlaku. Telefon di atas meja sisi di capai.
Terdapat 5 panggilan tidak dijawab datangnya dari Haira. Dia cuba menelefon Haira kembali.
Harap maaf nombor yang anda panggil-
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021