Maaf sebab sis lama tak update. Sis tak berapa sihat. Dah 3 hari demam. Hari ni pun still demam lagi. Tapi sis gagahkan diri untuk update. Hope ep ni tak mengecewakan.
*******************************************
Imran, Iskandar dan Safwan sudah tiba di cafe milik Iskandar dan Habibah. Mereka masih menunggu ketibaan Hayiz dan Kristina.
"Abang, cuba call Hayiz. Dah pukul berapa dah ni"ujar Balqis. Imran sekadar mengangguk. Telefon di kelurkan dari poket seluar, terus dia mendail nombor Hayiz.
"Apasal aku rasa macam tak sedap hati je ni"tutur Habibah. Balqis dan Humaira yang mendengar terus menoleh.
"Hayiz, kau dekat mana?"soal Imran.
"Sorry weh! Aku tak dapat join. Kristina masuk hospital"tutur Hayiz melalui corong telefon. Jelas kedengaran suara Cemas Hayiz.
"HAH?!"terkejut beruk Imran. Terus yang lain turut memandang Imran.
"So, sekarang Kris macam mana?"soal Imran.
"Dia still dalam ward emergency. Sorry bro. Kau bagitahu yang lain aku tak dapat join"jelas kedengaran suara Hayiz mengendur.
"Okay. Kejap lagi aku dengan yang lain sampai. Kau sabar dan banyak berdoa. Harap Kris tak ada apa-apa".
"Thanks bro".
Talian terus dimatikan. Imran memandang yang lain. Masing-masing menanti penjelasan dari Imran.
"Jom pergi hospital"ujar Imran terus mengcapai kunci kereta yang diletakkan di atas meja.
"Kenapa weh?"tanya Safwan.
"Kris masuk hospital".
"Ya Allah. Kris"tutur Humaira.
"Habis tu tunggu apa lagi. Jomlah"jata Habibah.
Mereka bergegas ke hospital. Iftar mereka terpaksa dibatalkan. Berbuka dalam kereta je lah jawabnya.
🌹🌹🌹
Pelayan menghantar makanan ke meja Nick. Arissa hanya memandang Nick yang menyambut huluran makanan tadi. Nick berkalih memandnag Arissa yang khusyuk merenungnya.
"Ehem! Saya tahu saya ni handsome tak perlu nak renung macam tu"tutur Nick berdehem.
Arissa tersedar. Lantas dia mengalihkan pandangannya. Ayyaan yang duduk di samping Arissa hanya tertawa kecil menutup mulut.
"Jangan nak perasan ya encik Nick. I'm just curious. Macam mana awak boleh tahu waktu berbuka?"tutur Arissa memandang Nick.
"Cik Arissa, saya dah convert Islam dah 3 tahun dah. Memanglah saya tahu waktu berbuka". Terus Arissa tertelan kata. Dia menunduk memandang makanan dihadapannya.
'Aduh.. malunya.. kau ni Arissa. Kenapalah suka sangat memalukan diri. Ish!'bisik hati Arissa.
Nick mengjungkit senyum melihat Arissa tertunduk malu.
"Ayyaan, you know how to recite the doa'?".
"Yes. Ayyaan belajar dekat sekolah... teacher cakap.. Ayyaan pandai.."kata Ayyaan beriya.
"Really? Good boy"kata Nick tersenyum.
Allahuakhbar Allah..huakhbar
Kedengaran suara azan berkumandang melalui radio restoran menandakan sudah masuk waktu berbuka puasa.
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021