Dua hari sudah berlalu sejak kejadian perselisih faham antara Imran dan Kristina. Sepanjang dua hari itulah Kristina tidak menegur Imran. Sebarang kerja hanya melalui Cassy sahaja. Kasihan pula Cassy bertambah sedikit kerjanya.
Kristina bersandar di kepala kerusi sambil termenung. Gambar arwah Kaisara di tatapnya. Ketukan pintu mengejutkan Kristina dari lamunan.
"Come in!"sahut Kristina.
Pintu di kuak dari luar. Cassy melangkah masuk dan menghampirir meja Kristina.
"Cik Muda, Encik Hayiz nak jumpa Cik Muda"ujar Cassy.
"Nak buat apa? Suruh je dia balik. Saya tak ada mood nak jumpa dia".
"Tapi cik muda, katanya ada hal penting nak bincang". Kristina memandang Cassy. Keluhan di helus berat.
"Where is he now?".
"In private meeting room".
"Okay. I will be there".
"Baik cik muda. Saya minta diri dulu". Kristina hanya mengangguk. Cassy melangkah keluar dari bilik Kristina. Hatinya sedikit gusar apabila melihat bossnya seperti itu.
Kristina bangkit dari duduknya. Telefon di capai dan dia melangkah dengan malasnya ke bilik mesyuarat dimana Hayiz sedang menunggu.
"Ada apa dia nak jumpa aku? Macam tak boleh call. Penting sangat ke benda yang dia nak bincangkan tu? Aku dahlah tengah tak ada mood ni. Safwan pula aku whatsapp tak reply. Call tak berangkat dari semalam. Hish! Stress aku macam ni"omel Kristina sambil berjalan.
Pintu bilik di tolak dan terasa hawa sejuk menyapa wajah. Kristina melangkah masuk dan duduk di atas sebuah sofa bertentengan dengan Hayiz. Wajah meluat twrpancar di wajah Kristina.
"Kau nak apa sampai nak jumpa aku dekat office ni?"soal Kristina sebaik dia melabuhkan duduknya.
"I want to discuss with you about the propose".
"Kalau sebab tu sorry aku tak berminat. Aku minta diri dulu"Kristina bangun dari duduknya.
"Sit Kristina"tegas sahaja nada suara Hayiz.
"For what? Kau pun tahu aku akan tolakkan pinangan tu. Nak bincangkan apa?".
"I SAID SIT KRISTINA AIRIN!"kali ini nada Hayiz sedikit meninggi dan tegas.
Kristina sedikit terkejut dengan perubahan nada Hayiz. Dia akur dan kembali duduk. Wajahnya mula cuak.
"I want you to think about it clearly. I want you to know that i'm truely love you. I know that sound crazy or else but. I really love you".
"What are you talking about? It is you like me because i'm look like Kaisara?".
"No, i love you for who you are. Sincerely from my heart".
"I don't love you"wajah Kristina berkerut. Dia masih terkejut dengan apa yang Hayiz luahkan.
"Yes, i know. You love Safwan right? But please trust me Safwan was not that what you are thinking".
"How did you know about this? Mesti monyet tu bagitahu kan?! Apa maksud that was not that i'm thinking?. Kau kawan dia. Kenapa kau nak burukkan dia macam ni? Ini ke dipanggil kawan?".
"Kristina, listen. Yes, Safwan is our friend. He was a good guy and he so kind and friendly. But, when it comes to women or couples, he is very different. Serious talk, you are not his type"Hayiz menutur katanya dengan begitu cermat. Dia tidak mahu Kristina terguris dengan kata-katanya.
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021