Ep 28

848 90 21
                                    

Seminggu sudah berlalu, dan seminggu itu jugalah Kristina tidak masuk office. Katanya nak tenangkan fikirkan. Dan sudah seminggu jugalah Kristina membuat solat Istikharah meminta petunjuk dari yang maha Esa.

Telefon di meja sisi di capai. Nombor pada contact di cari. Lalu di tekan nama yang ingin dihubungi. Telefon di bawa ke telinga dan kedengaran deringan menunggu penggilan masuk.

"Hello, Assala.."

"You! I nak jumpa you sekarang. Dekat tempat biasa". Pintas Kristina belum sempat orang itu menghabiskan salamnya.

"Okay... dengar macam urgent je".

"It is. See you there"talian terus di matikan. Kristina bersiap untuk bertemu orang itu di tempat yang di tetapkan.

🌹🌹🌹

"So, ada apa you nak jumpa I ni?"tanya orang itu melabuhkan duduknya di hadapan Kristina.

"What do you mean nick?".

"Mean what?"soal Nick kembali tidak faham.

"You came to my house and bawa rombongan meminang, tanpa pengetahuan I. What was that?".

"Kris, listen. I ikhlas nak memperisterikan you. Can you give me one more chance".

"Nick, like i said before, we can't get into this relationship. I do not love you anymore. You broke my heart before and you think i can get along to you again? You wrong Nick".

"I know I salah. Masa tu I belum kenal Islam lagi. But now I dah kenal Islam. And I want you to be my wife".

"Please Nick. Move on. I do not love you. And.. I dah pilih someone else to be my husband. I'm sorry. I hope you respect my decision"kata Kristina. Dia bangkit dan terus berlalu meninggalkan Nick di situ.

Nick tertunduk pilu. Usaha dia selama ini hanya sia-sia. Mengejar cinta yang tak akan pernah kembali lagi.



Kristina memasuki perut kereta dan enjin kerta di hidupkan. Penyaman udara di besarkan.

"Arghhh!!"jerit Kris menghentak stereng kereta. Tanpa diduga, air matanya turut mengalir. Kepala disembam ke stereng kereta. Dia menjerit sepuas hati dengan deraian air mata.

"Arghh!! Aku penat!!! I'm sorry Nick. I'm so sorry"Kristina menangis semahu-mahunya.

Sudah puas Kristina menangis, dia menyandarkan badannya pada kerusi kereta. Sisa air mata di pipinya di kesat. Kedua pipinya di tepuk lembut. Tali pinggang di pakai, gear D di masukkan dan dia meluncur ke jalan raya.

🌹🌹🌹

Habibah yang baru keluar dari bilik air mengcapai telefon bimbitnya yang terletak di rak berhampiran. Satu notifikasi naik di skrin telefonnya. Notifikasi di tekan. Terbuka luas matanya melihat notifikasi itu.

"Oh my god!!!"teriak Habibah menutup mulutnya tidak menyangka.

"Kenapa? Kenapa?"tanya Iskandar yang tergopoh-gapah mendapatkan isterinya.

"Look"Habibah menunjukkan telefonnya kepada Iskandar.

"Seriously? Is it true or dia saja nak main-mainkan kita".

"Ini seriouslah.. dia sendiri yang hantar ni".

"Finally"kata Iskandar memeluk bahu isterinya menumpang gembira.

"Yes, finally"kata Habibah tersenyum.

🌹🌹🌹

"Abang, abang, abang! Serious ke ni?"tanya Balqis melabuhkan duduknya di sisi Imran sambil menunjukkan telefon bimbitnya kepada Imran.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now